«آیت‌الله اراکی» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص شد

«آیت‌الله اراکی» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص شد


به گزارش ایلنا به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اکثریت اعضای خود تشکیل جلسه داد و آیت الله اراکی با رأی اکثریت به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.


محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به اهمیت کمیسیون‌های مجمع به ویژه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی، به رویکردهای ابلاغ و اتخاذ شده برای نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: علاوه بر امر مهم بازنگری و تنقیح سیاست‌های کلی و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، اشراف بر مسائل و مشکلات کشور و ارائه طریق برای حل مشکلات اساسی در حوزه‌های مسئولیت هر یک از کمیسیون‌ها قرار دارد که در این دوره کمیسیون‌های مجمع در آن مشارکت خواهند داشت، نیز پیگیری خواهد شد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین سیاست‌های کلی «فضای مجازی» و سیاست‌های کلی «نخبگان» از جمله سیاست‌هایی دانست که کارهای مقدماتی آن بر اساس ایده اولیه در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع انجام شده است و باید در این دوره به انجام برسد.


در این جلسه با رأی اعضا، آیت الله محسن اراکی به عنوان رئیس و حسین مظفر به عنوان نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی انتخاب شدند.


آیت الله اراکی در این جلسه پس از استماع نقطه نظرات اعضای کمیسیون درباره وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور، با اشاره به اینکه در برخی از مسائل فرهنگی کوتاهی‌هایی صورت گرفته و عمق برخی معضلات جامعه نیز به مسائل فرهنگی بر می‌گردد گفت: البته بسترهای این معضلات را عرصه‌های دیگر فراهم آورده و برای درک و شناخت این موضوعات بایستی بررسی جامع صورت گیرد.

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در شهر اصفهان/ بروز حادثه در یکی از مراکز نظامی بدون تلفات جانی
هم اکنون بخوانید


وی افزود: باید سیاست‌های اقتصادی، رسانه‌ای و قضائی ما و میزان نقش آنها در بسترسازی وضعیت فرهنگی جامعه بررسی شود و راهکارها در قالب یک بسته جامع ارائه شود.


در ادامه مظفر با اشاره به اینکه ۱۰ عنوان از سیاست‌های کلی ابلاغی نظیر سیاست‌های کلی «مبارزه با مواد مخدر»، «آموزش و پرورش»، «جمعیت» و «تأمین اجتماعی» و… به کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مربوط است، گفت: ۱۰ بند از سیاست‌های کلی برنامه هفتم نیز به این کمیسیون ارتباط دارد.


وی افزود: پنج کمیته «علمی، پژوهشی و فناوری»، «کمیته اجتماعی»، «کمیته فرهنگی و هنری»، «کمیته رسانه و فضای مجازی» و «کمیته زنان و خانواده» در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع فعالیت دارند و نتایج بررسی‌های این کمیته‌ها به کمیسیون اصلی علمی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌شوند.


در این جلسه، آیت الله محسن اراکی، سید مصطفی میرسلیم، محمد حسین صفارهرندی، محمدرضا عارف، سید محمد صدر، حسین مظفر و سیدکمال خرازی از اعضای مجمع حاضر بودند و نقطه نظرات خود را درباره وضعیت فرهنگی، فضای مجازی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، ویژگی نسل‌ها، توجه به ارزش‌ها و مصونیت بخشی جامعه در برابر هجمه فرهنگی بیان کردند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا