ریشه مشکلات گاز در عرضه است/ هر چه تولید کنیم مصرف می‌کنیم

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس پیرامون عدم سرمایه‌گذاری در حوزه گاز کشور گفت:  ما در حوزه گاز به ۸۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم تا میادین مشترک و بخش های از فازهای پالایشگاه پارس جنوبی را که توسعه پیدا نکرده و سایر میادین مستقل گازی را توسعه بدهیم.


از این رو برای پیدا کردن پاسخی مناسب برای حل ناترازی گاز در کشور به سراغ محسن قمصری مدیرعامل سابق شرکت ملی صادرات گاز رفتیم تا نظرات وی را پیرامون این موضوع جویا شویم.


قمصری در گفت وگو با خبرنگار نفت خبرگزاری برنا پیرامون ناترازی گاز در کشور اظهار داشت: متاسفانه کشور راه‌ را از مدت‌ها پیش به بیراهه رفته است چراکه به علت قیمت پایین گاز این تصور برای مردم به وجود آمده که به علت دارا بودن گاز، هر چه قدر که می‌خواهند می‌توانند مصرف کنند. لذا بهترین راه حل کنترل، کنترل قیمتی است.


این کارشناس در ادامه گفت: اما با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبان گیر کشور شده است و اقتصاد نیز به انرژی وابسته بوده، واقعی کردن قیمت امکان پذیر نیست.


گاز


وی به جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: از طرفی برای افزایش تولید گاز نیز نیازمند به سرمایه‌گذار هستیم چراکه برای مثال چاه‌ها نیاز به پمپ دارند و همه این‌ها نیازمند به سرمایه‌گذار است.


قمصری افزود: اما سرمایه‌گذار خارجی نیاز به مشوق‌های جذاب دارد و از طرفی نرخ بهره برای سرمایه گذار داخلی نیز جذاب نیست لذا متخصصان برای حل این موضوع باید چاره اندیشی کنند.

وارداتچی‌ها اجازه نمی‌دهند بازار محصولات پروتئینی مدیریت شود/ سوداگران بی مهابا درحال سوءاستفاده
هم اکنون بخوانید


این کارشناس به برقراری تعادل بین تولید و مصرف اشاره کرد و گفت: تا زمانی که مشکل بین عرضه و تقاضا حل نشود هر چقدر هم سرمایه‌گذار وارد کشور شود و هر چقدر تولید افزایش یابد بازهم شاهد افزایش مصرف هستیم. بنابراین برای حل بحث عرضه و تقاضا نیازمند یک نگاه فراقوه‌ای و ملی است.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =

دکمه بازگشت به بالا