همه خواب‌های دشمنان در حوادث اخیر آشفته شد/ شیطنت‌ها تا زمانی که پرچم الله اکبر در دستان ماست، ادامه دارد

همه خواب‌های دشمنان در حوادث اخیر آشفته شد/ شیطنت‌ها تا زمانی که پرچم الله اکبر در دستان ماست، ادامه دارد


به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در آغاز خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: خداوند در قرآن کریم ۱۳۲ نام دارد. این اسامی و صفات، به دو دسته تقسیم می‌شوند، یکی اسامی مهر خداست و برخی از نام‌های خداوند مظهر خشم و غضب خداست.


وی تصریح کرد: روایتی از پیامبر به دست ما رسیده که به اخلاق خدا درآیید و هر اخلاقی خدا دارد داشته باشید، بنابراین، چنین نتیجه می‌گیریم که باید هر دو دسته از صفات خداوند متعال را در رفتار خود متجلی کنیم.


خاتمی گفت: در جریان اغتشاشات، آنانی که فریب خوردند و فهمیدند که کلاه سرشان رفته باید آزاد شوند، به شرط اینکه دوباره تکرار نکنند،‌ این مصداق رحماء بینهم است، اما آنانی که پول گرفته‌اند تا شعار بدهند، جای رحمی برایشان نیست و این مصداق اشداء علی الکفار است.


وی افزود: قوه قضاییه باید طوری که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند،‌ با آشوبگران برخورد کند تا بعضی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند.


حجت الاسلام احمد خاتمی در خطبه دوم خود گفت: مولا علی در درس اخلاق به فرزند خود امام حسن (ع) می‌گوید تو را به حریم نگه داشتن برای خدا توصیه می‌کنم و دلت را با یاد خدا آباد نگه‌دار. یعنی دل بدون نگاه به خدا خرابه است.


وی تصریح کرد: یاد و خاطره شهیدان گرامی باد؛ کسانی که در این روزها مدافع امنیت بودند و همچنین یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی می‌داریم. گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهید آقا مصطفی خمینی که سال ۱۳۵۶ به شهادت رسیدند و مجالس بزرگداشت ایشان جرقه انقلاب اسلامی بود. جریانی که منجر به سقوط سلطنت پهلوی بود. در ادامه گرامی می‌داریم یاد آیت‌الله مهدوی کنی را که سیاست‌مداری خلاق بود که در سال ۱۳۹۳ فوت کردند. 


خاتمی گفت: یک تحلیل درباره اغتشاشات است و تحلیل دوم درباره صحبت‌های رهبری با نخبگان. تحلیل اول درباره اغتشاشات غیرتکراری است و ده نکته دارد. در حوادثی که در طول یک ماه افتاد نکته اول این است که وزیر کشور اعلام کرد اغتشاشات به پایان رسیده است. اغتشاشگران در فتنه ۷۸، ۸۸،۹۸ و مسائل مربوط به بنزین و این اغتشاشات ۱۴۰۱ خوا‌ های فراوانی علیه ملت بزرگ دیده بودند ولی همه این خواب‌ها آشفته شد و به هیچ یک از اهدافی که دشمنان داشتند، نرسیدند. دست‌هایی پشت سر این نظام حضور دارد همان دست حمایتگری که امام (ره) و مقام رهبری اعلام کردند.

قرارداد الیوت با لیورپول تمدید شد
هم اکنون بخوانید


وی افزود: تحلیل دوم این است که تا کی این شیطنت‌ها ادامه دارد. این جنایات ادامه دارد جواب من صریح است تا وقتی که پای دین باستیم تا وقتی که ما می‌گوییم پرچم الله اکبر دست ما است شیطنت‌ها ادامه دارد. مدام این‌ها شیطینت‌هایشان را ادامه می‌دهند تا از دین دست برداردید اما شما دست بردار نخواهید بود. 


خاتمی در ادامه گفت: نکته سوم این است که انقلاب می ماند یا اینکه آسیب می بیند. اجازه دهید که با قرآن پاسخ دهم که این انقلاب ماندنی است. مدام این‌ها شیطنت خواهند کرد تا نور خدا آسیب ببیند. یعنی این از زمان پیغمبر شروع شده و تا قیامت ادامه خواهد داشت. خدا می خواهد که دین و مکتب بماند. این اراده خدا است که تا دین است، اسلام در دین محمدی تجلی یافته است و چه دشمنان بخواهند یا نخواهند مهدی موعود خواهد آمد. آینده انقلاب به صراحت می گویم که روشن‌تر از گذشته است. مقام معظم رهبری هم دو بار گفتند من آینده انقلاب را روشن‌تر از گذشته می‌دانم و این مسیر ادامه خواهد داشت. 


وی تصریح کرد: نکته چهارم راه خروج از توطئه‌ها چیست؟ این توطئه‌ها را چه کار کنیم که سریع از آن خارج شویم. مومنین همیشه باید آماده باشند آمادگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را حفظ کنید. اگر شما دو عنصر مقاومت و تقوا را داشته باشید یعنی خسته نشوید و دشمن را خسته کنید سبب می‌شود که این توطئه‌ها را خنثی کنید. سومین راه خروج از توطئه ها قوی شدن است یعنی هرچه دارید علیه دشمنان به کار بگیرید تا آنان را بترسانید. در طول ۴۳ سال انقلاب به هیچ کشوری حمله نکردیم و نخواهیم کرد و تنها دفاع خواهیم کرد. 

جامعتین برای انتخابات خبرگان رهبری لیست مشترک می‌دهند
هم اکنون بخوانید


خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته پنجم، یک ماهی که گذشت جنگ احزاب بود. در جنگ احزاب کفار قریش با بنی حریص یهود هماهنگ شدند تا به شکل گاز انبری نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. آمریکا، اسرائیل و رژیم های نوکر آمریکا با منافقین هماهنگ کردند و به فرزندان فریب خورده ما گفتند اگر یک هفته در خیابان باشید نظام سقوط خواهد کرد اما شتر در خواب بیند پنبه دانه بنابراین این موضوع جنگ احزاب بود. در جنگ احزاب نظام علوی رو به رشد و تلالو بود. نظام اسلامی روز به روز پیشرفت می کند. در این ماجرای یک ماهه آمریکا همه امکانات خودش را در اختیار اغتشاشاگران قرار داد اما شما مردم نشان دادید که شعار مرگ بر آمریکا از زبانتان نمی افتد. 


وی افزود: نکته ششمی که برای شما خوبان در نظر گرفتیم این نکته است که در این ایام شاهد شهادت عزیزانی بودیم که نباختند بلکه بردند. نشان دادند باب شهادت همچنان با نشاط هست. آن‌ها که در راه خدا کشته شدند خونشان فراموش نخواهد شد و این نظام را پایدار خواهد کرد. شهدای مظلومی که عمال آمریکا کشتند به عهدشان وفا کردند. به دشمنان پیغام می دهیم پای علم این انقلاب تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده‌ایم. 


 خاتمی گفت: نکته هفتم؛ در طول این یک ماه چهار خط اول دنبال شد. خط اول مسجد سوزی، حجاب را از سر زنان برداشتن، ماموران را زیر تیغ قرار دادن که نمونه اش را اولین بار منافقین داشتند که این نمونه دوم بود. خط دوم ناامن بودن کشور بود. خط سوم بی اعتمادی به مسئولین بود. خط چهارم حادثه کشته سازی بود. راس الفتنه در مجلس ختم آمد اشک تمساح ریخت اما بعد مشخص شد دروغ بود. یک جمله این است که نوجوانان امید آینده ما هستند اما فتنه فضا را برای آنها غبارآلود می کند. راه برای شما ولایت است. هرجا ولایت ایستاده شما هم در آنجا بایستید. 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا