کتاب «مسیح و فرهنگ» روانه بازار نشر شد

کتاب «مسیح و فرهنگ» روانه بازار نشر شد


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «مسیح و فرهنگ» اثر اچ. ریچارد نیبور و ترجمه محسن بدره و روح الله گل مرادی است که به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۲۵ صفحه منتشر شد.


نوشتار پیش رو درباره کشمکش توأم کلیسا با خدای خود و با جامعه فرهنگی است که در همزی¬گری با آن روزگار سپری می‌کند و بخشی از نتایج سال‌ها مطالعه، تأمل و آموزش را باز می‌کند.


ریچارد نیبور از مهم‌ترین اخلاق گرایان الهیاتی مسیحی سده بیستم آمریکا به شمار می‌رود و از آموزه‌های مهم او حاکمیت و قدرت مطلق خداوند و نسبیت تاریخی است. در عین این که خداوند مطلق و متعالی است. انسان‌ها بخشی از سیَلان جهان اند.


نیبور در این اثر به بحثی همه جانبه درباره روابط مسیحیت و تمدن در روزگار ما می‌پردازد و می‌گوید باید گفتگویی بی‌انت‌ها در وجدان و جامعه مسیحی در باب این دو واقعیت پیچیده، مسیح و فرهنگ، شکل بگیرد. او پاسخ‌هایی را که در طول تاریخ مسیحیت به این مسئله داده شده، به تفصیل مطالعه کرده و در قالب پنج پاسخ نوعی دسته‌بندی می‌کند: مسیح علیه فرهنگ، مسیحِ فرهنگ، مسیح بالاتر از فرهنگ، مسیح و فرهنگ در تعارض، مسیحِ دگرگون کننده فرهنگ.


علاقمندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.


انتهای پیام/

پردیس مهر کوهسنگی مشهد افتتاح می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا