زمینه لازم برای اجرای طرح‌‎های فناورانه جریان‌ساز فراهم شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مصوب شده آن دستگاه‌های اجرایی زیادی موظف به رعایت و انجام یکسری موارد در راستای رفع چالش‌ها و همچنین توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری شده‌اند. در این قانون قوانین دست‌وپا گیر بیمه‌ای، بانکی و مواردی از این دست تسهیل‌یافته و تا حد امکان نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف خود و همچنین در جهت هوشمند سازی موظف به استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق شده‌اند.


یکی دیگر از موضوعات مطرح در این قانون اجرای طرح های فناورانه در کشور است، اجرای طرح های فناورانه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد چون اجرای این گونه طرح ها باعث توسعه و رونق می‌شود.


بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده وزارت موظف است زمینه لازم برای اجرای طرح های فناورانه پرچمدار و جریان ساز که طرح هایی مساله محور، تقاضا محور و با قابلیت تجاری سازی هستند و اجرای آنها نیازمند مشارکت گسترده بازیگران مختلف است و نیز این برنامه با راهبری و هدایت وزارت، صندوق شورای عالی و سایر دستگاه های اجرایی ذی‌ربط به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی عملیاتی می‌شود را در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری بر اساس ماموریت آن‌ها فراهم سازد.


وزارت پس از نهایی سازی مجریان و بهره برداران طرح های پیشنهادی و نحوه تامین مالی آن، طرح ها را جهت تصویب و بهره مندی از منابع مالی به صندوق شورای عالی و شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

کمک نانوماده زیستی به درمان مشکلات ریه
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا