حضور پارکبانان به منزله دریافت وجه نیست

حضور پارکبانان به منزله دریافت وجه نیست


به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی درباره الزام شهرداری تهران به مدیریت و کنترل پارک‌های حاشیه‌ای شهر تهران، بیان کرد: طبق قانون باید استفاده عادلانه از پارک‌های حاشیه‌ای صورت گیرد. مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای توسط شهرداری به دو صورت [تمام مکانیزه یا با استفاده از گروه‌های انسانی اما بدون ارتباط مالی با شهروندان و صرفاً به عنوان ناظر حضور داشته باشند، در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران پیش بینی شده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از برگزاری مناقصه در برخی معابر شهری خبر داد و افزود: البته در تعدادی از این معابر پیمانکار هم انتخاب شده است اما هنوز پارک حاشیه‌ای هوشمند در عمده مناطق شهر تهران اجرایی نشده است.


تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر پارکبانان مجاز و آموزش دیده برابر با مقررات شهری فعالیت نکنند، همین آشفتگی در پارک حاشیه‌ای برقرار خواهد بود، افزود: نبود پارکبان در معابر و پارک کردن خودرو در هر جایی از حاشیه خیابان، سبب بی انضباطی و آشفتگی در معابر می‌شود که همین موضوع دلالتی بر ضرورت حضور پارکبان بدون ارتباط مالی با شهروندان یا مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای است.


وی در ادامه عنوان کرد: در مصوبات تأکید شده است که باید در تمامی مناطق و خیابان‌ها طبق شاخص‌های پیش بینی شده، این طرح به مرحله اجرا برسد.


به گزارش شهر، طبق مصوبه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱، «شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال ۱۴۰۱، نسبت به گسترش فضاهای پارک حاشیه‌ای تحت مدیریت خود در مناطق ۲۲گانه شهر تهران به میزان یکصد و بیست هزار فضای پارک خودرو اقدام کند.»

سارق زنانه پوش دستگیر شد
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا