گسترش همکاری دانشگاه تهران با ۵ دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه اجرای برنامه‌های کارآفرینی 

گسترش همکاری دانشگاه تهران با ۵ دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه اجرای برنامه‌های کارآفرینی 


به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، جهانگیر یداللهی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در دیدار با سفیر اسپانیا در ایران، با تشریح اهداف ایجاد رشته و تأسیس دانشکده کارآفرینی، گفت: برای توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی لازم است اقتصاد ایران به سمت بخش خصوصی برود. باور داریم که نهاد دانشگاه در شرایط گذار اقتصاد کشور، دارای ماموریت‌هایی مانند توسعه قابلیت‌های کارآفرینی در دانشجویان همه رشته‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه، کمک به کارآفرین شدن دانشگاه‌ها و توسعه کارآفرینی اجتماعی در کشور است. 


رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران افزود: بنابراین در برنامه‌های آموزشی دانشکده کارآفرینی، اولویت بالایی برای دو بخش اقتصادی گردشگری و فناوری اطلاعات قائل شده‌ایم چراکه جاذبه‌های گردشگری در سراسر ایران وجود دارد و توسعه کسب‌وکار در این بخش دارای اثربخشی زیادی در تغییر رفاه مردم است و همچنین برای همگامی با پیشرفت‌های جهانی به رشته کارآفرینی در فناوری اطلاعات نیاز داریم و این رشته در توسعه همه صنایع اثرگذار است. 


یداللهی در دیدار با سفیر اسپانیا در ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسپانیا یک کشور موفق در زمینه توسعه کسب‌وکار گردشگری است، علاقمند هستیم از تجربیات کارآفرینی در گردشگری در اسپانیا استفاده کنیم. 


رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همچنین برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سیمنارها و وبینارهای مشترک و برگزاری رویدادهای کارآفرینی با دانشگاه‌های اسپانیا اعلام آمادگی کرد. 


در ادامه این دیدار، فهرستی از ۵ دانشگاه برتر اسپانیا که مجری برنامه‌های کارآفرینی هستند از سوی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به سفیر اسپانیا در ایران ارائه شد و مقرر شد زمینه برقراری ارتباط علمی با آن‌ها فراهم شود. 

جریمه یک میلیارد ریالی برای قاچاق ماینر
هم اکنون بخوانید


رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همچنین توسعه ارتباطات علمی بین کشورها را مقدمه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی دانست و از سفیر اسپانیا در ایران دعوت کرد تا در کنفرانس آتی توسعه کارآفرینی اجتماعی از طریق گردشگری به سخنرانی بپردازد و تجربه اسپانیا در توسعه گردشگری را ارائه نماید. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، آنخل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در ایران در این دیدار بر نقش کارآفرینی در بخش خصوصی و اهمیت آن در اقتصاد و تولید ثروت و در پی آن ثبات داخلی در کشور اشاره کرد. 


سفیر اسپانیا در ایران با توجه به سابقه علمی حضورش در دانشگاه والنسیا، نسبت به تمدید قرارداد خواهرخواندگی دانشکده کارآفرینی با دانشگاه والنسیا و عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه بارسلونا تاکید کرد و برای برگزاری یک دوره بین‌الملی آموزش زبان اسپانیایی با دانشکده کارآفرینی پیشنهاد داد. 


وی با تأکید بر اهمیت گردشگری با رویکرد کارآفرینی، تحریم‌ها را مانع جدی در توسعه همکاری‌های آکادمیک و گردشگری در بخش خصوصی میان ایران و اسپانیا دانست و به گردشگری به عنوان یک حوزه جدی برای توسعه کسب‌وکار اشاره نمود. 


آنخل لوسادا فرناندز همچنین دعوت رئیس دانشکده کارآفرینی برای حضور در نخستین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری به عنوان سخنران کلیدی را پذیرفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا