مناطق آزاد با معضل خودروهای فرسوده روبرو هستند

به گزارش خبرگزاری برنا، نصرالله ابراهیمی سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد درباره نوسازی خودروهای فرسوده در مناطق آزاد اظهار کرد: اکثر مناطق آزاد با معضل خودروهای فرسوده مواجه هستند. اخیرا طبق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزارت صمت، برنامه‌ریزی شده تا از خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز هم برای مناطق و هم برای ورود به سرزمین اصلی بهره‌برداری شود.


وی با بیان این‌که  این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرار گرفته و در  مناطق آزاد کشور پیگیری و دنبال خواهد شد به مهمترین رویکرد دبیرخانه برای جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: سرمایه گذار باید مشوق و انگیزه  لازم از حیث تکمیل حوزه زیرساخت ها در بخش ارتباطی (انرژی) و بخش های مقرراتی ـ تقنینی را داشته باشد و ما در همین جهت موضوعات را از طریق دستگاه های اجرایی متولی پیگیری خواهیم کرد تا در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.


وی ادامه داد:‌ اگر زیرساخت های نهادهای مالی به ویژه در حوزه های بانک آفشور، بیمه آفشور و بورس بین الملل در کنار موضوعات داخلی، زیرساخت های لازم را بر اساس تبصره ۳ قانون بودجه ۱۴۰۱ که از الزامات بانک مرکزی است دنبال کنیم و زمینه های لازم را برای تسهیل گری فرآیندهای اداری در بخش های اقتصادی کشور به منظور انجام امور کسب و کارهای بزرگ، کوچک و متوسط فراهم شود، قطعا سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این مناطق خواهند داشت تا با استفاده از ابزارهای نوین بانکی با کوتاه‌ترین فرآیندها و کم کردن زمان و هزینه، اقدام به برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری کنند.

دلار عقب رفت
هم اکنون بخوانید


وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید حمایت عملی از سرمایه گذاران داشته باشیم تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر اعتبار و سرمایه اش را برای انجام امور خدماتی به مردم، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) صرف کند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا