وزارت ارتباطات و ساترا برای رونق اقتصاد محتوا چه برنامه‌ای دارند؟

 


به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ شانزدهمین جلسه کمیته اقتصاد محتوای شبکه ملی اطلاعات به میزبانی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، با حضور نمایندگان دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه محتوایی شبکه ملی اطلاعات برگزار شد. در این جلسه راهکارهای تحقق اهداف تعیین شده در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب جلسه شصت و ششم شورای عالی فضای مجازی کشور برای رونق اقتصاد محتوای بومی سامانه‌های نمایش ویدئوی درخواستی و سایر مصادیق صوت و تصویر فراگیر مورد بررسی قرار گرفت.


تلاش مشترک دولت و ساترا برای رونق اقتصاد محتوا


دکتر محمد صادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در ابتدای این جلسه ضمن بیان دستاوردهای گذشته کمیته اقتصاد محتوا گفت: جلسات کمیته اقتصاد محتوا با هدف تحقق اهداف محتوایی تعیین شده در سند شبکه ملی اطلاعات در حال برگزاری است که این جلسات منجر به نهایی سازی تفاهم وزارت ارتباطات و بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای برای افزایش سهم ۳۰ درصدی رشد بازی‌های بومی در کشور شد و اکنون نوبت به بررسی وضعیت شبکه نمایش خانگی و سایر مصادیق صوت و تصاویر فراگیر رسیده است تا با تفاهمی که وزارت ارتباطات و ساترا انجام خواهند داد؛ انشاءالله شاخص مصوب در سند شبکه ملی اطلاعات محقق شود.


در ادامه جلسه سیدمهدی حاتمیان مدیر کل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیشترین مصرف ترافیک اینترنت کشور مربوط به پیام‌رسان¬ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های کاربرمحور و شبکه نمایش خانگی است.


وی افزود: عزم وزارت ارتباطات بر این است که در این دولت به سمت اجرای کامل سند شبکه ملی اطلاعات گام بردارد و از رونق اقتصاد محتوای بومی متناسب با شاخص‌های تعیین شده در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات حمایت کند.

دسترسی همه روستاهای شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان به اینترنت
هم اکنون بخوانید


در ادامه علیرضا بهادری مدیر کل فناوری و سامانه‌های نوین ساترا گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تفاهمی میان وزارت ارتباطات و ساترا در برخی حوزه ها شکل گرفت که این تفاهم می‌تواند مبنای شروع مسیر توسعه و گسترش همکاری ها باشد. 


پشتوانه قانونی آیین‌نامه‌های ساترا


روحانی‌نژاد معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات درباره اهداف عملیاتی همکاری ساترا و وزارت ارتباطات گفت: هر چند اهداف عملیاتی همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما در سند شبکه ملی اطلاعات مشخص شده است اما برای کاربردی بودن تفاهم میان وزارت ارتباطات و ساترا، این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای تبدیل آیین نامه‌های ابلاغی از سوی ساترا به قوانین لازم‌الاجراء استفاده کنیم.


در ادامه نوید همایونی مدیر کل پایش ساترا با اشاره به پشتوانه قانونی آیین‌نامه‌های ساترا گفت: معتقدیم در حوزه اقتصاد محتوا، سیاست‌گذاری باید طوری باشد که میل کاربران به سمت مصرف ترافیک داخلی پیش برود و کاربر ترافیک داخلی را آگاهانه انتخاب کند.


تشکیل کارگروه مشترک برای تدوین سند همکاری


در ادامه این جلسه، سایر اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص سند تفاهم همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما برای تحقق اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداختند و مقرر شد جزئیات سند همکاری وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برای حمایت از پرورش زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر، تقویت نظارت هوشمند، حمایت از حقوق کاربران و تلاش برای افزایش سهم محتوای بومی حوزه کودکان و نوجوانان توسط کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان ساترا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات تدوین شود.

ایران علاقه‌مند به افزایش ارتباطات با ترکیه است
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا