کاهش ۴۰۰ میلیاردی فروش اوراق در سال جاری

به گزارش خبرگزاری برنا، انتشار اوراق و گسترش بازار آن‌ موضوعی است که اقتصاددانان آن را لازمه اساسی تامین کسری بودجه دولت بدون ایجاد تورم و نیز مهار تورم می‌دانند و در این زمینه معتقدند دولت باید با افزایش نرخ سود اوراق و کاهش زمان سررسید آن‌ها، این بازار را برای مردم جذاب کند. 


در این راستا، کامران ندری کارشناس اقتصادی می‌گوید یکی از راه‌های پیش روی دولت برای مهار تورم، فروش اوراق مشروط به عدم مداخله دستوری و جذاب بودن نرخ سود آن‌هاست، زیرا جذاب کردن نرخ اوراق، هم مردم را برای سرمایه‌گذاری در بازار اوراق تشویق می‌کند و هم از هجوم منابع مالی به بازارهای دارایی جلوگیری می‌کند.


در این بین، بررسی کارنامه دولت در فروش اوراق طی شش ماهه نخست امسال بر اساس آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که در این مدت ۱۷ حراج اوراق مالی اسلامی برگزار شده و در مجموع ۴۲ هزار  و ۸۲۷ میلیارد تومان اوراق فروخته شده است. 


این در حالی است که در شش ماهه نخست سال گذشته با برگزاری ۱۴ حراج حدود ۴۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی دولتی به فروش رفته است. 


بنابراین، در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کمتر اوراق فروخته شده است. 


در ادامه جزئیات اوراق مالی اسلامی دولتی فروخته شده در ۱۷ حراج طی شش ماهه امسال را می‌توانید مشاهده کنید: 




گفتنی است؛ فروش اوراق مالی اسلامی یکی از راه‌های تامین مالی برای دولت است که وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی این امر حراج‌های فروش اوراق را از طریق بانک مرکزی و بازار سرمایه برگزار می‌کند. 

جزئیات فروش اقساطی بهمن موتور اعلام شد
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا