افزایش ۵۰ درصدی حق خدمات به اتباع خارجی

افزایش ۵۰ درصدی حق خدمات به اتباع خارجی


به گزارش ایلنا، در جریان صحن نود و هفتم شورا در بررسی دستور نخست خود که به لایحه شهردار تهران به اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی تخصیص یافته بود، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه در مردادماه به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: بهای خدمات خانوار یک و دو نفره با ۵۰ درصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان، خانوار سه و چهار نفره به ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفر و بیشتر به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.


وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری برای خانوار یک و دو نفره ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار سه و چهار نفره ۴۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خانوار پنج نفر و بیشتر ۵۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.


آخوندی افزود: در گذشته ۶۰ درصد مبالغ به استانداری می رسید و ۴۰ درصد به شهرداری اختصاص داشت و عملا مبلغی وارد شهرداری نمی شد، اما در حال حاضر ۵۰ درصد به شهرداری و ۵۰ درصد به استانداری اختصاص یافته است.


چمران در ادامه بررسی و رای گیری برای تصویب این لایحه اظهار کرد: موضوع افزایش بهای خدمات به تبعه های خارجی در همه شهرهای دیگر استان تهران اخذ و اجرای این موضوع در تهران مغفول مانده است و این خلا موجب بروز مشکلاتی خواهد شد چرا که تبعه ها برای انجام امور مربوطه این رقم را  در شهرهای دیگر پرداخت می کنند.


وی افرود: طبق هماهنگی های صورت گرفته زمینه پرداخت حق خدمات اتباع در تهران هم میسر شده است.

احتمال افزایش محدودیت های کرونایی در برخی شهرهای استان مرکزی
هم اکنون بخوانید


در پایان اعضای شورای شهر این لایحه را به رای گذاشته و اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی با اکثریت آراء موافق به تصویب رسید.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا