دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در عصر الگوریتم‌ها قرار داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ آئین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه جامع امام حسین(ع)، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در مسجد این دانشگاه، برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام، دکتر سید رضاعاملی، دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی طی سخنانی با اشاره به تاریخ حکمرانی در جهان، گفت: اسلام، بعد از معصومین-علیهم السلام- تاریخی شکوفاتر از حکمرانی انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب را تجربه نکرده است‌.


وی عصر کنونی را عصر الگوریتم که مبتکر آن خوارزمی بود، عنوان کرد و ادامه داد: دشمن در جنگ نرم و اغتشاشات اخیر کشور نشان داد که با طراحی الگوریتم های رباتیک، و با ایجاد ده ها میلیون نام مجازی و پیام ها و توئیت های متفاوت، به دنبال سلطه و تراکم قدرت در جهان است لذا قدرت های پراکنده، قدرت تولید نمی کنند و شعار یک بسیجی یک وب سایت، شعار غلطی است ولی شعار هم افزایی همه ی قدرت بسیج، در یک محیط سایبری، شعار درست و دقیقی است. پس تمام توان باید در یکجا متمرکز باشد تا بتواند قدرت تولید کند.


ایشان افزود: خدای متعال در قرآن کریم با استفاده از مفاهیم مختلف”عقل و علم” راه رشد جهان را اینگونه تدبیر کرده است. لذا دانش اگر با مهار نفس و هدف متعالی داشته باشد، خلق ارزش الهی و ماندگار می کند. ولی اگر دانش در خدمت هواهای نفسانی باشد، قطعا بلاها و جنگ های متعدد را به دنبال دارد که اکنون شاهد این بحران و جامعه ی ظالمانه در جهان هستیم.


دکتر عاملی با اشاره به بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی گفت: تمام جملات مقام معظم رهبری با دقت حکیمانه بیان شده است و این بیانیه، عصاره ی نیم قرن تجربه ی ایشان است که شکل گرفته و اهداف مهمی را دنبال می کند که ابتدا هدف مرجع را، تمدن نوین اسلامی و هدف دوم را خودسازی و جامعه پردازی در نظر گرفته اند که تفکر جامعه پردازی، تفکریست که به انسان و جامعه، نگاهی زیبا، هنرمندانه و متعالی دارد.

ضد حباب چگونه ساخته می شود؟
هم اکنون بخوانید


حجت الاسلام عاملی به قدرت سایبری کشور اشاره کرد و گفت: اگر قدرت سایبری ما در همه ی نهادها قوی باشد، اولین اتفاقی که می افتد این است که عدالت در کشور نظام مند می شود. البته در حال حاضر ما در توزیع برق، تقریبا صددرصد کشور را پوشش داده ایم و در گاز رسانی به مناطق محروم و دورافتاد نیز بالای نود درصد موفق بوده ایم. در حالی که در اروپا بحران انرژی  به دلیل عدم توزیع عادلانه، بالا گرفته است.


ولی انرژی در ایران، عادلانه و با نازلترین قیمت در مقایسه با کشورهای جهان و کشورهای همسایه در اختیار مردم قرار دارد. 


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هوشمند سازی و الکترونیکی کردن در بخش خدمات را ضرورت امروز کشور دانست و گفت: اگر قدرت سایبری ما تقویت شود، تمام خدماتی که به مردم ارائه می شود براساس الگوریتم عدالت طراحی خواهد شد.لذا طراحی قدرت خدمات سایبری کشور باید در دانشگاه جامع امام حسین -علیه السلام- انجام گیرد. چرا که این دانشگاه ظرفیت لازم را در این عرصه دارد.


دکتر سیدسعیدرضاعاملی با اشاره به محاضرات متعدد ائمه اطهار (ع) با مردم و قدرت تحمل و صبر آن بزرگواران در برابر اهانت و ناملایمات افراد، گفت: ما باید با تأسّی از اهل بیت (ع) آستانه ی صبر و تحمل مان را در روابط اجتماعی بالا ببریم تا چهره ی مومنین در نسل جوان امروزی به صورت مطلوب شکل بگیرد و اعتماد حاصل گردد‌.


وی در پایان این بحث به پیاده روی عظیم اربعین، اشاره و افزود: میلیون ها نفر در پیاده روی کربلا، عاشقانه شرکت کردند و کیلومترهای زیادی را طی کردند و در این راهپیمایی بزرگ، یکبار دعوی و تلخ کامی ندیدیم. در پیاده روی عظیم جاماندگان اربعین هم چالش و ناهنجاری را نمی بینیم در راهپیمایی ۲۲ میلیون نفری زیارت حرم امام رضا-علیه السلام- و همچنین پیاده روی ۲۸ میلیون نفری مسجد مقدس جمکران هم هیچ رفتار غیر انسانی را شاهد نیستیم  و این ها بیانگر شخصیت والای مؤمنین و متدینین است که عمل شان پشتوانه ی ایمانی دارد.

انتشار تصاویر جدید «جیمز وب» از «نپتون»
هم اکنون بخوانید


در بدو ورود، حجت الاسلام دکتر عاملی و دیگر مسئولان دانشگاه جامع امام حسین-علیه السلام- با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام این دانشگاه و قرائت فاتحه، با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کردند.


انتهای پیام/ 




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا