چالش‌های حوزه‌های آب و محیط‌زیست با مشارکت دانش‌بنیان‌ها حل می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و آبفای قزوین با ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری، طی نشستی در محل استانداری قزوین، سازوکار اجرایی شدن این تفاهم‌نامه و روند بررسی چالش‌ها و نفوذ فناوری‌های جدید موردبررسی قرار گرفت.


در این نشست داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، مروری بر موضوع تفاهم‌نامه و تعهدات طرفین در این همکاری داشت و نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه آب و فاضلاب با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارائه داد.


نادر قلی ابراهیمی مشاور معاون علمی و فناوری در امور آب و دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست، این تفاهم‌نامه و پیگیری مسئولین استانی برای تسریع در اجرایی کردن مفاد آن را نشانگر عزم این استان در تحقق شعار سال دانست و ضمن ارائه مهم‌ترین اقدامات حمایت‌شده ستاد و معرفی موضوعات اولویت‌دار، سازوکارهای مشارکت معاونت در اجرای طرح‌های فناورانه را تشریح کرد.


وی افزود: در اولین فرصت، جلسه کارگروه مشترک راهبردی با حضور نمایندگان معرفی‌شده طرفین برگزار شود تا چالش‌های احصا شده استان در این کارگروه اولویت‌بندی شده و برای حل این چالش‌های اولویت‌دار برنامه‌ریزی شود.


مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و تسریع در پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه دانست و از نماینده تمامی دستگاه‌های استان درخواست کرد حداکثر طی یک هفته تمامی چالش‌های مهم خود را به استانداری منعکس کنند تا از طریق سازوکار پیش‌بینی‌شده، برای رسوخ فناوری‌های نو و حل این چالش‌ها برنامه‌ریزی شود.

استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۳۰ امضا تقدیم هیات رییسه شده است
هم اکنون بخوانید


همچنین علی اصغر قانع، دبیر کارگروه تجاری‌سازی ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری نیز جزئیات فنی برخی از طرح‌های فناورانه مورد حمایت ستاد ازجمله نانوحباب، سامانه حذف بو، پکیج تصفیه قابل‌حمل و سامانه‌های نمک‌زدایی و حذف نیترات الکترودیالیز را برای شناخت بیشتر مدعوین از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داد.


نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پارک علم و فناوری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی و شرکت مهندسی آب و فاضلاب ازجمله مسئولین حاضر در این جلسه بودند و در قسمت پایانی نشست هرکدام از این سازمان‌ها به‌اختصار برخی از طرح‌های اجراشده و نیازمندی‌ها خود را عنوان کردند


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا