فرنگی‌کاران در انتظار برنامه سال ۲۰۲۳؛ چرخه‌ای کامل و متفاوت در راه است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که در سال‌های گذشته فرآیند و چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رضایت عموم اهالی این رشته، کشتی‌گیران و کارشناسان را به دنبال نداشت، باتوجه به تغییر سرمربی تیم ملی و جایگزینی حسن رنگرز با محمد بنا، به نظر امسال چرخه‌ای مفصل برای کشتی فرنگی تدوین خواهد شد.

رنگرز دارنده دو مدال طلا و برنز جهان در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ که پیش از این سرمربیگری تیم ملی جوانان فرنگی را برعهده داشته، در آغاز همکاری با فدراسیون هم بر این موضوع تأکید داشت که انتخابی به شکل کاملاً عادلانه برگزار می‌شود.

امسال چرخه انتخابی تیم ملی کشتی برای دو رویداد مهم جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی چین خواهد بود و علاوه بر آن ملی‌پوشان امید نیز طبق این چرخه انتخاب خواهند شد. بنابراین در هر وزن دو یا سه نفر در سال ۲۰۲۳ به عنوان ملی‌پوش روانه مسابقات مهم می‌شوند.

در حالی که چرخه کشتی آزاد برای سال پیش رو از سوی کادرفنی تیم ملی اعلام شد، طی روزهای پیش رو چرخه کشتی فرنگی نیز اعلام می‎‌شود که طبیعتاً با توجه به تفاوت‌های کمی و کیفی دو رشته، دو چرخه تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت.

به نظر می‌رسد مسابقات قهرمان کشوری، جام تختی، قهرمانی آسیا، تورنمنت‌های بین‌المللی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جزو مراحل اصلی چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی باشند. در مقایسه با سال گذشته احتمالاً انتخابی جام تختی از چرخه کشتی فرنگی حذف خواهد شد و به جای آن مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به انجام می‌رسد.

سری A| رُم به یک امتیازی صدر جدول رسید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا