ارسال اشعار ۷۰۰ شاعر اهل سنت و شیعه

ارسال اشعار ۷۰۰ شاعر اهل سنت و شیعه


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی (دبیرنخستین کنگره ملی شعر وحدت اسلامی) در تشریح اهداف این کنگره که به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزارمی‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری «کنگره ملی شعر وحدت اسلامی»، گسترش فرهنگ وحدت اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های هنر وادب است. 


وی افزود: مقوله وحدت اسلامی، مقوله بسیار مهمی در دین ما محسوب می‌شود، به طوری که در قرآن بیش از ۲۰ آیه با موضوع وحدت بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و تعداد بیشماری از روایات هم وجود دارد که مسلمانان را به وحدت اسلامی دعوت می‌کنند و حتی می‌توان گفت که وحدت اسلامی یکی از بزرگترین واجبات دینی ما مسلمانان است که قرآن همه را ملزم به رعایت آن کرده است. 


به گفته دبیر کنگره ملی شعر وحدت اسلامی، با وجودی که در طی سال‌های گذشته، کارهای برجسته‌ای با موضوع «وحدت اسلامی» در کشور انجام شده و شعاربزرگ انقلاب اسلامی نیز بر همین محور بوده و رهنمودهای زیادی هم از سوی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در این باب شاهد بوده ایم، اما هنوز هم خلاء‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. 


وی ادامه داد: هم اکنون نیز بحث وحدت و مبارزه با اندیشه‌های تفرقه انگیز، بحث مهمی در کشور محسوب می‌شود و به همین جهت نیز تصمیم گرفته شد که کنگره ملی شعر وحدت اسلامی را برگزار کنیم تا شاهد سرایش و تولید اشعارفاخر و نویی در حوزه وحدت اسلامی باشیم. 


حجت الاسلام جواد محمد زمانی با اشاره به فراخوان این کنگره که از اول شهریور ۱۴۰۱ تا اول مهر ادامه داشت گفت: به دلیل استقبال شاعران کشور، زمان این کنگره تا ۱۵ مهر نیز تمدید شد. 

شورای اصناف تئاتر تشکیل شد
هم اکنون بخوانید


حضور بیش از ۷۰۰ شاعر


دبیر کنگره ملی شعر وحدت اسلامی همچنین اعلام کرد که قریب به ۷۰۰ شاعر اهل سنت و تشیع از استان‌های مختلف کشور با ارسال اشعار فاخر در قالب‌های مختلف کلاسیک، نیمایی، سفید، کودک و نوجوان، ترانه و قالب‌های دیگرهنری به دبیرخانه، حضور فعالی در این کنگره بزرگ داشته اند. 


اهدای جوایز


حجت الاسلام جواد محمد زمانی از برگزاری اختتامیه این کنگره در روز ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در تالار وحدت تهران از ساعت ۱۵ تا ۱۸ خبر داد و گفت: از ۱۲ برگزیده این کنگره در روز اختتامیه با اهدای جوایز ۵ میلیون تومانی تجلیل خواهد شد. 


وی با بیان اینکه یک جایزه ویژه ۱۵ میلیون تومانی نیز به شاعرانی که کتاب‌هایی در قالب شعروحدت تدوین کرده اند، تعلق می‌گیرد، گفت: برای شرکت دراین کنگره، شش کتاب شعر وحدت ارسال شده است. 


دبیر کنگره ملی شعروحدت اسلامی یادآور شد: قراراست در روز اختتامیه، گزیده‌ای از اشعار رسیده به این کنگره نیز در قالب کتابی به نام «وَٱعْتَصِمُوا» منتشر شود و علاوه برآن نیز، بزودی کتاب‌های شعری که به کنگره ارسال شده است هم منتشر خواهند شد. 


وی درباره میهمانان حاضر در مراسم اختتامیه نیز گفت: دکتر قالیباف – رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-، حجت الاسلام والمسلمین قمی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- و جمعی از مدیران فرهنگی در این مراسم حضور خواهند داشت و مهمان ویژه این کنگره نیز دکترغلامعلی حداد عادل خواهد بود. این درحالی است که در این مراسم علاوه بر بخش‌های متنوع از یک خانواده شهید نیز تجلیل بعمل خواهد آمد. 

تصویربرداری «ایل‌دا» به بازسازی صحنه‌های جنگ رسید
هم اکنون بخوانید


این شاعر، نویسنده و پژوهشگر حوزه حکمت اسلامی، اشعاررسیده به کنگره را بسیار با کیفیت و سروده شاعران برجسته کشورمان عنوان کرد، اما در عین حال گفت: معتقدم دراین عرصه همچنان نیازمند سیاستگذاری و تلاش مداوم هستیم ضمن اینکه ما در پی تاسیس دبیرخانه دائمی در این زمینه هستیم تا در تمامی سال فعال باشد به گونه‌ای که در سال‌های بعد، شاهد شرکت آثار بیشتری در این عرصه باشیم، چرا که معتقدیم کنگره‌هایی که در قالب هنر برگزار می‌شوند زمانی می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند که تبدیل به «فرهنگ» بشوند. 


حجت الاسلام محمد زمانی در پایان از همه شاعران درخواست کرد دراختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی، حضور فعالی داشته باشند و درهمکاری با دبیرخانه این کنگره، به ارتقاء آثار این حوزه در سال‌های بعدی و گسترش فرهنگ وحدت اسلامی کمک کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا