قربانی: با تغییر قانون خارجی‌ها می‌توانیم اطری را جذب کنیم

مرتضی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه چقدر احتمال دارد که باشگاهش توان مالی جذب رضا اطری، تنها ملی‌پوشی که هنوز قراردادی با هیچ یک از تیم‌های لیگ برتر امضا نکرده، را داشته باشد؟ اظهار داشت: با سازمان لیگ صحبت کردم. می‌توانیم به فینال برسیم اگر بازنگری در آیین‌نامه مربوط به جذب ملی‌پوش و کشتی‌گیر خارجی اتفاق بیفتد. سازمان لیگ اعلام کرده که هر تیم قادر به جذب سه ملی‌پوش و دو کشتی‌گیر خارجی است، حرف ما این است که با این شرایط که ۱۰ ملی‌پوش داریم، سه تیم از این سهمیه استفاده کردند و ۹ ملی‌پوش را جذب کرده‌اند، پس شرایط بقیه چه می‌شود؟ باید برای ایجاد تعادل در قدرت تیم‌ها و اجرای عدالت، باتوجه به اینکه کشتی ما تنها ۱۰ ملی‌پوش دارد، در مورد جذب کشتی‌گیر خارجی محدودیت کمتری اعمال شود.

مربی تیم ستارگان ساری ادامه داد: سازمان لیگ می‌تواند همان سقف ۵ ملی‌پوش و خارجی را برای تیم‌ها در نظر بگیرد، اما برای تیم من که برایش فقط یک ملی‌پوش باقی مانده، بتواند به جای دو کشتی‌گیر خارجی، با اعمال همان سقف ۵ خارجی و ملی‌پوش؛ از کشتی‌گیر خارجی بیشتری استفاده کند، یا حداقل به جای دو خارجی، با سه خارجی قرارداد ببندد. اگر غیر از این باشد لیگ به خوبی پیش نمی‌رود. این موضوع را به حمید یاری (رئیس سازمان لیگ) هم گفتم و نظرش مثبت بود. ضمن اینکه سابقه ۱۲ سال حضور در لیگ را دارم. تیم‌های تاکستان، صنایع و هوتن که هر کدام سه ملی‌پوش گرفته‌اند سابقه‌ بسیار کمتری در مقایسه با ستارگان در لیگ دارند.

پیروزی اینتر در دقیقه 5+90؛ کادوی فلورانسی برای شاگردان اینزاگی
هم اکنون بخوانید

قربانی تغییر در تعداد کشتی‌گیران خارجی را باعث جذاب‌تر شدن لیگ برتر کشتی عنوان کرد و گفت: اگر این تغییر ایجاد نشود، از همین الان می‌شود ترتیب تیم‌های اول تا چهارم لیگ امسال را مشخص کرد. با افزایش سهمیه کشتی‌گیر خارجی، شرایط تیم‌ها متعادل می‌شود و برای ستارگان ساری هم شانس فینالیست شدن ایجاد می‌شود. به این شکل است که با امید رسیدن به فینال، رضا اطری و چند کشتی‌گیر خارجی را جذب خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اگر این تغییر ایجاد شود، برای من ایجاد انگیزه می‌شود که برای جذب رضا اطری همان رقمی را در نظر بگیرم که سه تیم دیگر به ملی‌پوشان داده‌اند، ضمن اینکه این مبلغی است که حق رضا اطری است، اگر غیر از این باشد و ما هیچ امیدی به فینال نداشته باشیم و به این فکر کنیم که از حالا تیم چهارم لیگ برتر هستیم، دلیلی ندارد بیش از این هزینه کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا