نکته منفی پرسپولیس در ۸ هفته ابتدایی لیگ؛ بی‌کیفیت مقابل مدعیان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پرسپولیس پس از اینکه هفته گذشته در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر مقابل تراکتور در تهران شکست خورد، شب گذشته هم در اصفهان مقابل سپاهان به تساوی رسید تا پس از چند هفته صدر جدول را تقدیم گل‌گهر سیرجان کند. در حال حاضر گل‌گهر با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس و استقلال با امتیاز برابر در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

پرسپولیس پس از اینکه در دو هفته ابتدایی لیگ دو تساوی مقابل ذوب‌آهن و فولاد در اصفهان و تهران کسب کرد، در چهار دیدار پیاپی به پیروزی رسید و با ۱۴ امتیاز و صدرنشینی به استقبال تعطیلی لیگ به دلیل اردوی تیم ملی فوتبال رفت. پس از پایان اردوی تیم ملی و پیگیری دوباره لیگ برتر شرایط برای سرخپوشان تغییر کرد و به نوعی شاگردان گل‌محمدی از ریل پیروزی خارج شدند. آنها هم نخستین شکست فصل را پذیرا شدند و هم اینکه صدر جدول را از دست دادند.

نکته حائز اهمیت و به نوعی منفی در هشت هفته گذشته برای پرسپولیس این بوده است که تیمِ گل‌محمدی در هفته‌های سپری شده از لیگ برتر با سه تیمی که جزو تیم‌های بالانشین و مدعی لیگ هستند روبه‌رو شده و در نتیجه‌گیری موفق نبوده است. پرسپولیس در این سه بازی در حالی مقابل فولاد، تراکتور و سپاهان شکننده ظاهر شده و به پیروزی نرسیده است که دو دیدار را در تهران مقابل مدعیان لیگ برگزار کرده است که برابر تراکتور بازنده بوده و در مصاف با فولاد هم بیشتر از یک امتیاز کسب نکرده است. سرخپوشان جمعه شب هم در اصفهان و در مصاف با سپاهان متوقف شدند.

پدر جوکوویچ: استرالیا پسرم را به اسارت گرفته است/ نواک نماد کشورهای مظلوم و فقیر است
هم اکنون بخوانید

این نتایج در حالی برای پرسپولیس رقم خورده است که گل‌محمدی و شاگردانش کار سختی در هفته‌های دوازدهم و چهاردهم مقابل استقلال و گل‌گهر خواهند داشت. البته سرخپوشان در هفته نهم باید در تهران از مس رفسنجان یکی از سه تیم شکست‌ناپذیر لیگ پذیرایی کنند، آنچه برای پرسپولیس مسلم است این است که اگر این تیم دنبال قهرمانی است، نباید به این راحتی مقابل حریفان مستقیمش امتیاز از دست بدهد، اتفاقی که سال گذشته هم به ضرر این تیم تمام شد.

در فصل گذشته هم پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ با شش امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رتبه دوم بود و می‌توانست با پیروزی در دربی و همینطور شکست سپاهان اختلاف با صدر جدول را کاهش دهد تا به ششمین قهرمانی پیاپی دست یابد، اما سرخپوشان در دربی پیروزی را با تساوی عوض کردند و مقابل سپاهان هم بازی را واگذار کردند تا عملاً قهرمانی را به رقیب سنتی خود تقدیم کنند.

پرسپولیس اگر می‌خواهد در این فصل هم مانند سال گذشته دستش از جام کوتاه نماند باید تغییر رویه دهد و از بازی‌های بزرگ به‌عنوان سکوی پرش برای قهرمانی استفاده کند و مقابل حریفان مستقیمش به راحتی امتیاز از دست ندهد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا