مقایسه مشخصات و قیمت خرید تلویزیون OLED و QLED

تا به حال تکنولوژی‌های بسیار متفاوت و جالبی برای بالا بردن کیفیت تلویزیون، به کار برده شده است. تلویزیون‌های نسل جدید با کیفیت Full HD، ۴K و ۸K نیز ارائه شده‌اند که تا به حال کیفیت تصویر ۴K فروش و طرفداران بسیاری داشته است. تکنولوژی صفحه بسیار مهم است و در دو برند بسیار معروف تولید تلویزیون، که سامسونگ و ال جی هستند، فناوری‌های QLED و OLED به کار برده شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل مشخصات و قیمت خرید تلویزیون OLED و QLED بپردازیم.


از نیازهای امروزی هر خانه‌ای و مورد علاقه تمامی اعضای خانواده، تلویزیون است. تلوزیون‌های امروزی با نسل‌های قبلی تفاوت بسیار زیادی در ظاهر، کیفیت تصویر و هوشمندسازی دارند. پس از ظاهر، دومین نکته بسیار قابل توجه در خرید هر تلویزیونی، کیفیت تصویر آن است.


بالا رفتن کیفیت تصویر به موارد متفاوتی بستگی دارد و تا به حال تکنولوژی‌های بسیار متفاوت و جالبی برای بالا بردن کیفیت تلویزیون، به کار برده شده است. تلویزیون‌های نسل جدید با کیفیت Full HD، ۴K و ۸K نیز ارائه شده‌اند که تا به حال کیفیت تصویر ۴K فروش و طرفداران بسیاری داشته است. تکنولوژی صفحه بسیار مهم است و در دو برند بسیار معروف تولید تلویزیون، که سامسونگ و ال جی هستند، فناوری‌های QLED و OLED به کار برده شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل مشخصات و قیمت خرید تلویزیون OLED و QLED بپردازیم.


مقایسه مشخصات و قیمت خرید تلویزیون OLED و QLED


مقایسه تلویزیون OLED و QLED


هدف از ساخت و به کار بردن این دو فناوری، برای بالا بردن کیفیت تصویر است. فناوری‌های QLED و OLED به ترتیب توسط برندهای سامسونگ و ال جی ساخته شده است. تفاوت تصاویر تلویزیون LED با تلویزیون‌های اولد و کیولد، در نگاه اول بسیار مشهود است و کاملا تفاوت آنها مشخص است. ساخت و ارائه تصاویر در تلویزیون به وسیله پنل‌های نوردهی و رنگ‌دهی به پیکسل‌ها انجام می‌شود. هنگامی که از کیفیت فورکی و ۸K صحبت می‌کنیم و برتری آنها را در تصویر می‌سنجیم، در واقع داریم به تاثیر بسزای بالا بردن تعداد پیکسل‌ها پی می‌بریم. فناوری کیولد و اولد تلوزیون نیز به نحوی تعداد پیکسل و ظرفیت محدود تحت پوشش را بالا می‌برند. این دو فناوری در کل یک کار را انجام می‌دهند اما دارای تفاوت‌هایی هستند که به صورت کامل آنها را توضیح خواهیم داد.


فرق صفحه نمایش تلویزیون LED، OLED و QLED


تلویزیون ال ای دی شهرت بسیاری دارد و به نوبه خود می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از مشتریان باشد. در این نوع صفحه نمایش، تشکیل تصویر به دو پنل بستگی دارد. یکی از این پنل‌ها برای رنگ دادن و پنل دیگر برای نور دادن به پیکسل‌ها ایجاد شده است. پنل نوردهی و رنگ‌دهی به صورت یکپارچه و یکدست ساخته شده‌اند. بدین معنی که میزان ارائه دادن نور و رنگ در هر جای صفحه یکسان است و تفاوتی ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل در تلویزیون‌های LED، تصویر همیشه به صورت یکدست ارائه می‌شود و در مواردی نیز حوصله کاربر را سر می‌برد. اما تلویزیون اولد ال جی و کیولد سامسونگ بدین صورت عمل نمی‌کنند و کیفیت و هیجان بالایی از تصویر را با آن مشاهده می‌کنید.

بنیانگذار رمز ارز جهانی هشت افت احتمالی 19.7 هزار دلاری بیت کوین را پیش بینی کرد
هم اکنون بخوانید


06


بررسی مشخصات و قیمت خرید تلویزیون سامسونگ QLED


فناوری کیولد تلویزیون، مختص به برند سامسونگ است و این برند برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون‌های نسل جدید خود از تکنولوژی QLED استفاده می‌کند. همانگونه که گفته شد پنل نوردهی و رنگ دادن به پیکسل‌ها در تلویزیون ال ای دی به صورت یکپارچه بود و بر روی هم قرار گرفته‌اند. در تلویزیون کیولد سامسونگ نیز این دو پنل به صورت یکپارچه هستند اما در میان آنها، صفحه‌ای با نقاط کوانتومی قرار دارد. حال به توضیح نقاط کوانتومی خواهیم پرداخت. نقاط کوانتومی، نقطه‌های بسیار ریز نانو هستند که نور ماورا بنفش از خود متساعد می‌کنند. این نورها عمق تصویر را تا حد بسیاری بالا می‌برند و اجازه می‌دهد که تصویر ارائه شده بر روی صفحه نمایش به صورت کاملا واقعی به دید مخاطب برسد.


تلویزیون‌های کیولد نسبت به ال ای دی دارای قیمت بالاتری هستند و بهترین تکنولوژی تصویر در برند سامسونگ نام دارد. این نوع تلویزیون‌ها از سایز ۵۵ اینچ با قیمت ۲۰۷۰۰ به بالا در بانه ویترین موجوداند.


بررسی مشخصات و قیمت خرید تلویزیون اولد سونی


برندهای ال جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی بسیار معروف هستند. این دو برند تولید تلویزیون‌های اولد و کیولد را انجام می‌دهند که در پاراگراف‌های قبلی به توضیحات کامل این دو فناوری پرداختیم. برند سونی دارای طرفداران بسیاری در کشور ایران است. این برند کیفیت بالایی از تلوزیون‌ها را ارائه می‌کند و از فناوری‌های جدید سونی می‌توان به صفحه نمایش OLED اشاره داشت. همانگونه که توضیح دادیم این نوع صفحه نمایش دارای نوردهی مجزا به وسیله پیکسل‌ها است. کیفیت و عمق و کنتراست تصاویر در تلویزیون‌های اولد بسیار زیاد است و کاملا واقعی تصویر را در محیط پخش می‌کند. تلویزیون سونی اولد را در اندازه ۵۵ تا ۶۵ اینچ با قیمت ۵۱۵۰۰ به بالا را می‌توانید به کمک مشاوران بانه ویترین تهیه نمایید. 


 


07


بررسی مشخصات و قیمت خرید تلویزیون ال جی OLED


برند ال جی نیز دارای فناوری جدید و بسیار پرطرفدار در بازار ایران است. این برند فناوری اولد را برای صفحه نمایش محصولات خود ارائه کرده است. کیفیت تصویر با این فناوری بسیار بالا است و عملکرد بسیار عالی دارد. از دید برخی مخاطبین، فناوری OLED، بهترین فناوری تصویر در تمامی برندهای تولید کننده تلویزیون است. البته قیمت تلویزیون اولد بسیار بالا است و خرید آن برای هر فردی امکان‌پذیر نیست. فناوری اولد نیز همانند فناوری کیولد در راستای بهتر شدن کیفیت تصویر تلویزیون ساخته شده است. این فناوری دارای تفاوت بسیار بزرگی با کیولد است و این تفاوت در نحوه عملکرد آنها است. همانگونه که توضیح دادیم، فناوری کیولد یک صفحه در میان پنل‌های پشتی تلویزیون است که به وسیله نقاط کوانتومی کیفیت تصویر را بالا می‌برد.

کاربردی‌شدن نانوخمیر جلوگیری‌کننده از تشکیل بخار شیشه خودرو
هم اکنون بخوانید


در فناوری اولد نیاز به صفحه نقاط کوانتومی و صفحه ارائه نور نیست. بلکه در این فناوری نور به صورت پیکسلی و تک واحد، از تمامی پیکسل‌ها به صورت مجزا ارائه می‌شود. این ارائه دادن نور به صورت مجزا باعث شده که کیفیت و کنتراست تصویر بسیار بالا برود و تصاویر کاملا واقعی دیده شوند. همینطور سوختگی یک پیکسل در صفحه نمایش اولد، منجر به سوختگی دیگر پیکسل‌ها نمی‌شود. به دلیل جدا بودن نور هر پیکسل در این نوع صفحه نمایش، تساعد قسمت سوختگی در اثر ضربه اصلا صورت نمی‌گیرد. قیمت این نوع تلویزیون بالا است و برای خرید مدل‌‎های جدید نیاز است که بودجه محدود و مشخصی نداشته باشید. تلویزیون اولد ال جی در سایز ۴۸ تا ۷۷ اینچ با قیمت بالای ۲۷۰۰۰ قابل سفارش است.


آیا کیفیت تصویر تنها با فناوری‌ها اولد و کیولد بالا می‌رود؟


این سوال شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که فناوری اولد و کیولد به تنها تصویر را بسیار با کیفیت ارائه می‌دهند یا خیر. این دو فناوری دارای قدرت بالایی برای ارائه بهترین تصویر بر روی صفحه نمایش هستند و نقش بزرگی را در کیفیت تصاویر ایجاد می‌کنند. اما کارایی کلی این محصولات، کیفیت صد در صدی تصویر را انجام نمی‌دهد. فناوری‌های دیگری برای ایجاد کیفیت هرچه بهتری تصویر در تلویزیون ایجاد می‌شود که می‌توان به HDR، Dolby Vision، Filmmaker Mode، SDR، HUD و… اشاره داشت. این فناوری‌ها در جهت هرچه بهتر شدن کیفیت، عمق نور، عمق رنگ و کنتراست تصویر ساخته شده‌اند و به وسیله همراه شدن با فناوری‌های QLED و OLED بهرین بازدهی تصویر را دارا هستند. 


جمع بندی


با توضیحاتی که داده شد حالا باید بگوییم که کدام تلویزیون واقعا بهتر است؟ در کل هردوی این تلویزیون ها در سطح بالایی قرار دارند اما از نظر هزینه، قیمت خرید تلویزیون سامسونگ QLED پایین تر از تلویزیون‌های OLED است، و در برابر کیفیت تصویر تلویزیون اولد از تلویزیون کیولد بیشتر است. اگر الان بین دو راهی گیر کرده‌اید نگران نباشید چرا که کارشناسان بانه ویترین برای اراِئه مشاوره رایگان و انتخاب محصول، طبق نیاز‌های شما آماده ارائه خدمات هستند.




 


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا