ساداتی نژاد: صادرات محصولات پروتئینی به کشورهای همسایه از عملکرد درست سازمان دامپزشکی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ مراسم روز ملی دامپزشکی با حضور جمعی از اعضا و مسئولین خانواده دامپزشکی صبح روز شنبه ۱۶ مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. 


در این همایش در حوزه‌های تخصصی، دستاوردهای سازمان دامپزشکی در دولت سیزدهم و مشکلات موجود و راهکارهای برون‌رفت از آن مطالبی ارائه شد. 


سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: سلامت غذا را مدیون فرهیختگان این حوزه هستیم، اگر شهروندان با اطمینان خاطر به خرید مواد گوشتی و پروتئینی اقدام‌می‌کنند و این یعنی اعتماد به دامپزشکان که به علت عملکرد درست این عزیزان است. 


وی افزود:نقش دامپزشکان در حوزه غذا بسیار پر اهمیت است، صادرات منوط به سلامت غذا است و این نشان دهنده نقش پررنگ حوزه دامپزشکی است.


وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نگاهی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان داریم که فعالیت این شرکت ها را در حوزه دامپزشکی بیشتر کنیم.


ساداتی نژاد تصریح کرد: وزارت جهاد خود را موظف به حمایت از سازمان دامپزشکی می‌داند تا غذای با کیفیت، مطلوب و ارزان به مردم ارائه دهد.


ساداتی نژاد گفت: آزمایشگاه گلمکان پیگیری شده و با تخصیص بودجه امیدواریم تا اخر سال به بهره برداری برسد. 


حامد زارعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، با تاکید بر عدم امنیت شغلی مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی افزود: کارمندان هنوز از درامد ثابت خود مطمئن نیستند، دامپزشکی باعث تخریب بهداشت نیست بلکه درمانگران این حوزه آرامش بهداشتی را به کشور هدیه می‌دهند.

اکران آنلاین «دشت خاموش» از نیمه اردیبهشت
هم اکنون بخوانید


وی اضافه کرد: ۸۰۰ و خورده ای بیماری مشترک، بسیار جدی است که اگر ما در امنیت سلامتی هستیم مدیون زحمات درمانگران و فرهیختگان این حوزه هستیم، تب کریمه کنگو و بسیاری از بیماری ها می‌توانند یک دردسر بزرگ برای کشور بوجود بیاورد. 


زارعی در خصوص برنامه های نظام دامپزشکی گفت: برنامه تحولی را در نظام دامپزشکی کشور مشغول اجرا هستیم، در نظام ساختاری، اداری، مالی، معیشتی، حمایتی برنامه های جدی داریم و تاکید ریاست جمهوری بر این سازمان بر فساد ستیزی، مردم داری، خدمت به مردم بوده است.


وی افزود: هدف افزایش ضریب و نفوذ فناوری در نظام دامپزشکی خواهیم داشت و این نفوذ را گسترده خواهیم کرد. به همت بخش خصوصی، اولین پارک فناوری دامپزشکی را دایر خواهیم کرد که باعث می‌شود دامپزشکان از بحث های گذشته و قدیمی خارج شده و به روند جدیدی رو بیاورند.


انتهای پیام/


 




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا