تحلیلگران بر این باورند که تسلا همچنان تقاضای بیشتری نسبت به عرضه دارد، که این فرضیه زیربنای برنامه توسعه تهاجمی آن در سال آینده است زیرا تولید در کارخانههای شانگهای، برلین و آستین، تگزاس را افزایش میدهد.
آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی، گفت که او معتقد است تسلا با مشکل تقاضای فوری مواجه نیست، اما در مورد قیمت گذاری و توانایی تسلا برای کاهش چرخه اقتصادی هشدار داد.
بر اساس کتاب Kelley Blue، میانگین قیمت خودرو تسلا در ماه آگوست با جهش ۳۱ درصدی به ۶۹۸۳۱ دلار رسید، در حالی که در ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت ۵۳۱۳۲ دلار بود. این افزایش قیمت در صنعت خودروهای جدید با ۱۸ درصد پیشی گرفتن به ۴۸۳۰۱ دلار در مدت مشابه رسید.
زمان انتظار مشتریان تسلا بین سفارش و تحویل نیز در ایالات متحده و چین، که بزرگترین بازارهای تسلا هستند، کاهش یافته است.
در چین، این تاخیر که یکی از شاخصهای تعادل عرضه و تقاضا است، از ماه اوت چهار بار کاهش یافته و به حداقل یک هفته برای تحویل رسیده است.
و تسلا که در برابر بازاریابی و مشوقها مقاومت کرده است، به خریداران چینی در صورت تحویل قبل از پایان سپتامبر، ۸۰۰۰ یوان (۱۱۲۴ دلار) تخفیف ارائه کرد.
ماسک در ماه جولای گفت که قیمتهای تسلا در حال رسیدن به «سطح شرمآور» هستند و «تقاضا کاهشی شده است.»
انتهای پیام/