سازوکار توسعه کسب‌وکارهای خانگی مرتبط با بانوان به‌وجود می‌آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ تصویب و ابلاغ قانون این قانون که به رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق نگاه ویژه‌ای دارد، درواقع پل اتصالی میان این شرکت‌ها به اقتصاد کلان کشور محسوب می‌شود. به گفته روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، نسل جدیدی از کسب‌وکارها و نوآوری شکل خواهد گرفت.


در این قانون همچنین برخی نهادها موظف شده‌اند تا از کسب‌وکارهای خانگی نیز حمایت و شرایط را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنند. قانون جهش تولید دانش‌بنیان به استان‌ها هم پرداخته و سعی کرده با کمک نهادهای مرتبط، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، چالش‌ها را رفع و توسعه را در استان‌ها به ارمغان بیاورد.


در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده وزارت کشور مکلف است با همکاری وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی سازوکار توسعه کسب‌وکارهای خانگی مرتبط با بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار و سکوهای (پلتفرم‌ها) آن را در استان‌ها اجرایی کند. آئین‌نامه اجرایی این ماده ظرف ۲ ماه توسط وزارت کشور با همکاری وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی تدوین و جهت اجرا به استانداران ابلاغ شود.


قانون جهش تولید دانش‌بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت‌گیری مناسب برای سال‌های آینده است و می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را مرتفع کند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

سازمان فضایی اولین منظومه ماهواره‌ای ایران را پروژه شهید سلیمانی نامگذاری کرد!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا