یادداشت| خدا با زیست‌بوم فناوری و نوآوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ یادداشت پرویز کرمی*


 


 «إنّ ربّک هو الْخلّاق الْعلیم »: (سوره حجر، آیه ۸۶)


امروز که در طبیعت، فصل ها دارند جابه جا می شوند، در زیست بوم فناوری و نوآوری هم یک جابه جایی صورت گرفت. دکتر سورنا ستاری عزیز بعد از ۹ سال، چوب امداد و امتداد نهضت دانش بنیان را به دست دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی سپرد.


در نشست مدیران معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با این دو بزرگوار، نکته های مهمی مطرح شد که در نهایت، نوید روزهای خوب، هیجان انگیز و پررونقی را زیست بوم کارآفرینی فناورانه و اقتصاد دانش بنیان دارد. دکتر ستاری، بر «تحول فرهنگی» به عنوان عاملی مهم برای توسعه علمی و فناوری تاکید کرد و دکتر دهقانی فیروزآبادی هم دو تعبیر جالب توجه داشت: «معاونت علمی، سازمان برنامه و بودجه‌ی نوآوری کشور است» و «بازار ملی را مانند ناموس ملی باید پاسداشت و محافظت کرد.».


برای من که از نزدیک، بیش از یک دهه هست شاهد تلاش های شبانه روزی هزاران نفر از نخبگان و سرآمدان کشورم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای پیشرفت کشور و رفع نیازهایش بودم، می توانم بگویم حالا از این تغییر، آسوده خاطرم. چرا که به واسطه سال ها همکاری و آگاهی از شیوه مدیریتی و رفتاری دکتر دهقانی فیروزآبادی و دکتر ستاری، او را بهترین و شبیه ترین کسی می دانم که راه دکتر ستاری را با قدرت و درایت ادامه می دهد. دهقانی همچون ستاری، مدیری تفویض گرا، مسلط بر علوم روز و برآمده از دانشگاه صنعتی شریف است. شرکت‌داری کرده و فرزند اکوسیستم دانش بنیان است و با نگاه فراجناحی و غیرسیاسی که در کارش دارد می تواند کشتی بادبان برافراشته و سترگ زیست بوم نوآوری و فناوری را در برابر بادهای موافق و مخالف به ساحل امن اش برساند.

سیستم رباتیک قربانیان سکته را نجات می دهد
هم اکنون بخوانید


با ایمان کامل می گویم که خدا با زیست بوم نوآوری و اقتصاد خلاق است. مستدام باد.


معاون


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا