مدیرروستا: نباید در خواب برد اروگوئه بخوابیم؛ دست‌مان رو شده است

علی اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره برتری یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل اروگوئه اظهار داشت: این مسابقه را می‌توان به قبل و بعد از ورود طارمی و انصاری‌فرد به زمین تقسیم کرد. قبل از آن، مطابق سیستم همیشگی کی‌روش یعنی دفاع – ضدحمله کار می‌کردیم و مدافعان ما تجمع زیادی داشتند. طارمی با درخشش در اروپا، اعتماد به نفس ویژه‌ای به دست آورده و با ورود او، موقعیت‌های گلزنی خوبی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه این پیروزی نباید ضعف‌های ایران را از یادمان ببرد، تصریح کرد: تجمع زیادی در دفاع داشتیم، اما حریف موقعیت‌های خوبی پیدا کرد. مدافعان و دروازه‌بان ما در اکثر دیدارهای تیم‌های کی‌روش، بهترین بازیکنان زمین هستند. در بخش حمله هم با بازیکنانی که در اختیار داریم، در زمین حریف می‌توانیم بیشتر صاحب توپ شویم. تا زمانی که طارمی وارد زمین شد، برنامه‌ای برای عبور از محوطه جریمه خودمان نداریم.

پیشکسوت فوتبال ایران درخصوص نقاط ضعف تیم ملی کشورمان برابر اروگوئه به تسنیم گفت: آزمون در حمله تنها بود و نمی‌توانستند از او به‌خوبی حمایت کنند. اروگوئه با غرور خاصی به زمین آمده بود و بازیکنان این تیم، ایران را دست کم گرفته بودند. آنها زمانی که دیدند ایران خوب دفاع می‌کنند، به خودشان آمدند. بیرانوند و عابدزاده توپ‌های زیادی گرفتند و اگر در دیداری رسمی با این‌همه فرصت روبرو شویم، کارمان سخت خواهد شد.

مدیرروستا با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی در میانه زمین و نیز در زمین حریف هم پُرتعداد ظاهر شوند، خاطرنشان کرد: ضعف ما این است که نمی‌توانیم توپ را نگه داریم؛ به‌ویژه در زمین حریف. با اینکه نزدیک به هم دفاع می‌کنیم، خیلی راحت به رقبا موقعیت می‌دهیم و پوشش لازم را نمی‌دهیم. اگر خدای نکرده در ۱۵ دقیقه اول در جام جهانی گل بخوریم، تیم از هم می‌پاشد.

صانعی در آستانه هدایت مس سونگون/ تیم فوتسال زیر 19 سال بدون مربی می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به نتایج تیم‌های دیدارهای گروه B جام جهانی بیان کرد: نباید شکست انگلیس و آمریکا و پیروزی خودمان را ملاک قرار بدهیم و در باد این برد بخوابیم. باید بدانیم دست ما رو شده و همه می‌دانند ایران چگونه بازی می‌کند. تراکم زیادی در خط دفاع داریم، اما مهاجمان حریف از روزنه‌های دفاعی ما استفاده می‌کنند. دیدار با اروگوئه درس بزرگی به ما داد و مشخص شد مدافعان ما با اینکه تمام توان خود را در زمین گذاشتند، باید خیلی هوشیار باشند.

مربی سابق فوتبال کشورمان در مورد پیش‌بینی خودش از عملکرد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: در حمله باید برنامه داشته باشیم و توپ را در زمین حریف حفظ کنیم. در حمله توپ را زود لو می‌دادیم یا اینکه اصلاً توپ به ما نمی‌رسید. نباید رویه خودمان در دو جام جهانی قبلی ادامه بدهیم و به نظر رقبا حربه‌های ما را خنثی می‌کنند. جام سختی پیش رو داریم، اما با توانایی بازیکنان امیدوارم نتایج خوبی در قطر بگیریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا