«تو می‌گی من اونو کشتم؟» داستان‌هایی دیالوگ محور از جنگ

کتاب «تو می‌گی من اونو کشتم؟» مجموعه داستان‌هایی است که بر اساس دیالوگ محوری شرح داده شده‌اند و روایت‌هایی از جنگ را به مخاطب نشان می‌دهند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «تو می‌گی من اونو کشتم؟» نوشته احمد غلامی مجموعه متضمن سه داستان است که عناوین آن عبارت‌اند از: «طاقت حرف راستوداری»، «فنجان آبی» و «تو می‌گی من اونو کشتم». داستان اخیر با موضوع جنگ تحمیلی، روایت مردی است که به خاطر ترس از کشتن دشمن از عملیات فرار کرده، اما پیش آمد حادثه‌ای او را مجبور به بازگشت می‌کند. در این هنگام، ماموریت دفن جنازه‌های دشمن به وی واگذاز می‌شود. 


احمد غلامی روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی است. احمد غلامی (متولد ۱۳۴۰) در ساوه زاده شد و به دلیل شغل پدرش، در دوران کودکی در شهرها و روستاهای زیادی به سر برد. او روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۶۰ با روزنامه اطلاعات آغاز کرد. دوران سربازی غلامی در جنگ گذشت و به همین دلیل جنگ موضوع بسیاری از آثارش شد. 


در پشت جلد کتاب آمده: 


«تو می‌گی من اونو کشتم؟» مجموعه چهار داستان گفت و گو مدار است. احمد غلامی در مصاحبه‌ای می‌گوید: هیچ یک از عناصر داستان به اندازه دیالوگ برایم اهمیت ندارد. با دیالوگ هر کاری می‌شود کرد. 


داستان‌ها و آدم‌های این مجموعه، عطف به این شیفتگی، بی‌ذره‌ای توصیف، شکل گرفته‌اند. آدم‌هایی که در جست و جوی رستگاری نیستند، بلکه در پی رهایی از موقعیت‌هایی هستند که ناخواسته در آن گرفتار آمده‌اند. 


داستان «تو می‌گی من اونو کشتم؟» از همین مجوعه برگزیده تک داستان جایزه بنیاد گلشیری شده است. 

اسماعیلی: جنوب تهران به پایگاه نمایش های میدانی تبدیل شده است
هم اکنون بخوانید


این کتاب توسط نشر پیدایش در ۹۴ صفحه با قیمت ۳۳ هزار تومان روانه بازار شده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا