پوتین به دنبال پایان دادن به بحران اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن است

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که همتای روس وی به دنبل پایان دادن به بحران اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن است.


به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین»، همتای روس وی به دنبال پایان دادن به بحران اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن است.


اردوغان با توضیح این مطلب که پوتین برای پایان دادن به بحران اوکراین تلاش می‌کند، تاکید کرد که امید خود را برای سازماندهی دیدار بین پوتین و «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی او در ترکیه از دست نداده است.


وی در ادامه گفت: «من دریافته ام که آن‌ها واقعا می خواهند هرچه سریع‌تر به این کار پایان دهند، به عنوان مثال، توافقی برای مبادله ۲۰۰ اسیر حاصل شده است. این یک پیشرفت خوب است، اما در عین حال اوکراین باید بتواند با روسیه تفاهم کند و ما نیز باید این جنگ را متوقف کنیم».


اردوغان درباره دیدار پوتین و زلنسکی گفت: «ترکیه به عنوان کشوری که سیاست توازن را دنبال می‌کند، به حرف های دو طرف گوش می‌دهد و به همین دلیل است که ما تمایل فوری برای آوردن هر دو رهبر با هم داریم . بیایید آن‌ها را دور هم جمع کنیم، من همیشه می خواستم شخصا به صحبت‌های آنها گوش دهم هنوز نتوانسته‌ایم این هدف را محقق کنیم اما من امیدم را در این باره از دست نمی‌دهم». 


وی تاکید کرد که کشورش قصد ندارد گزارشی درباره شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به اتحادیه اروپا ارائه کند.


روسیه تحویل گاز به «انی» ایتالیا را متوقف کرد
هم اکنون بخوانید

 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا