ترکیه از اتصال ریلی با خلیج فارس خبر داد

بشار اراغلو، رئیس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه و رئیس کمیته بازرگانی ترکیه و قطر، امکان اتصال ترکیه به خلیج فارس از طریق کویت و از طریق عراق را اعلام کرد.


به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، بشار اراغلو، رئیس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه و رئیس کمیته بازرگانی ترکیه و قطر، امکان اتصال ترکیه به خلیج فارس از طریق کویت و از طریق عراق را اعلام کرد.


بر اساس آنچه روزنامه قطری «الشرق» گزارش داد، این موضوع در دیدار بشار اراغلو و جمعی از نمایندگان روزنامه‌های قطری در استانبول صورت گرفت.


وی گفت: در حال حاضر امکان اجرای پروژه راه آهنی که قطر را به ترکیه وصل می‌کند، مشکل است. با توجه به فاصله زیاد دو کشور، این پروژه به شدت برای احداث خط آهن بین ترکیه و عراق پیشنهاد شده است و به این ترتیب این خط آهن می‌تواند به کویت متصل شود.


از سوی دیگر، اراغلو اشاره کرد که کار برای توسعه طرح‌هایی برای توسعه و گسترش شبکه مترو دوحه در حال انجام است.


وی تاکید کرد: کشور قطر استانداردهای مهمی را در خصوص پروژه‌های زیربنایی تعیین کرده و برخلاف آنچه در کشورهای دیگر در این گونه پروژه‌ها می بینیم، بودجه بسیار مناسبی برای پروژه مترو در نظر گرفته است.


روابط کشورهای خلیج فارس و ترکیه در ماه‌های اخیر به ویژه پس از بازگشت روابط به حالت عادی بین آنکارا، ریاض و ابوظبی پس از سال‌ها تنش، شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است. این روابط اخیراً پس از دیدارهای متقابل در سطح رهبران، شتاب خود را بازیافته است.

آئین‌نامه برگزاری تجمعات در دفتر سیاسی وزارت کشور نهایی شده است/ تعهد امنیتی با درخواست‌کننده تجمع و مسئولیت برپایی امنیت بیرونی با فراجا است
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا