پایان‌نامه‌های دانشجویی هدفمند می‌شود تا دانشگاه‌ها کارآفرین شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشور‌های پیشرفته، در نتیجه سرمایه گذاری در بخش پژوهش است به همین دلیل توجه به این حوزه می‌تواند رهگشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش رو باشد.


قانون جهش تولید دانش بنیان هم با عنایت به این مهم؛ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای کشور را در اولویت قرار داده است.


آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران هم بر این موضوع تاکید دارد و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت داده است تا طرحی برای حمایت از هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی برای رسیدن به دستاورد‌ها و محصولات فناورانه با عنوان طرح پژوهانه فناوری را به هدف تسهیل گذار دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه کارآفرین و تجاری سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه دانشجویان، به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد از پایان نامه‌ها و رساله‌های مصوب مورد حمایت این برنامه قرار گیرد.


اجرای این آیین‌نامه‌ها می‌تواند زیست بوم فناوری و نوآوری را توسعه دهد و نیرو‌های متخصص و کارآمدی را برای آینده علمی کشور تربیت کند. نیرو‌هایی که می‌توانند با رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور؛ زمینه توسعه پایدار را برای نسل آینده فراهم کنند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

ظرفیت‌های علمی و فناوری پیمان شانگهای فعال می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا