تهران به شهری هوشمند با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛  در شهر هوشمند وقت و انرژی شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است، مدیریت یک شهر هوشمند همواره سعی می‌کند با خلق ایده‌های جدید در راستای هوشمندسازی شهرها و کسب‌وکارها اقداماتی صورت دهد.


شهر هوشمند شهری است که در آن خدمات به‌صورت شبانه‌روزی ارائه شده و شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت، هرکجا که باشند، در هرلحظه به اطلاعات و خدمات آموزشی، تفریحی، تجاری، اداری، بهداشتی و هرآن چه که به آن نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند، در چنین شرایطی قطعاً زندگی شهروندان راحت‌‌تر خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمعیت تهران به‌ صورت رسمی بیش از ۱۴ میلیون نفر است که با توجه به ۲ میلیون اتباع خارجی، مجموعه جمعیت استان تهران به بیش از ۱۶ میلیون می‌رسد. در حالی‌ که این استان ۱۸ درصد کل جمعیت کشور را در خود جای داده و سهم ۲۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور و سهم ۵۲ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور را دارد.


با توجه به شعار سال، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از فناوری‌های دانش‌بنیان و دیجیتال محور مدنظر مسئولان استان تهران است. باید توجه داشته باشیم بستر و ابزارهایی که در استان تهران وجود دارد در سایر استان‌ها نیست و حتی تهران در بین استان‌های منطقه جنوب غرب آسیا به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم فناوری محسوب می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری، ۴۰ مرکز نوآوری، بیش از ۳۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۹۷۴ شرکت خلاق فقط در استان تهران فعال هستند که این امر ظرفیت مناسبی برای تحقق هوشمندسازی پایتخت را فراهم می‌کند.

لیگ NBA| پیروزی لیکرز با 48 امتیاز جیمز/ عبور تیتوم از رکورد اسطوره بوستون
هم اکنون بخوانید


فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک حوزه‌هایی هستند که بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را در تهران دارند.


بی‌تردید امروزه دیگر نگاه بلندمدت و کوتاه‌مدت هر دولتی داشتن شهر هوشمند است. تهران به‌واسطه وجود دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقات و شرکت‌های فعال زیاد در حوزه علم و فناوری، استعداد بسیار بالایی در ایجاد یک شهر هوشمند دارد.


وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در ایران و فعالیت آن‌ها با اتکا به توان و دانش داخلی به رشد و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور می‌انجامد، تاکنون نیز به‌واسطه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اتفاقات خوبی در کشور افتاده است. شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای هوشمندسازی کشور گامی بلند برداشته‌اند که در آینده شاهد رشد این حوزه در کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا