۳۵ نقاش و خوشنویس آثار اربعینی خلق می‌کنند

رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری کارگاه نقاشی خط «چله نشینان اربعین» با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: اربعین حسینی یکی از ایامی است که در تاریخ، شیعیان به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و همه‌ساله این روز را بزرگ می‌دارند. هم‌چنین زیارت حرم سیدالشهدا(ع) در این ایام، یکی از مهم‌ترین مناسک اسلامی است که بسیار بدان سفارش شده است. به همین دلیل، همه‌ساله جمع زیادی از عاشقان سیدالشهدا در آستانه اربعین حسینی به زیارت امام حسین (ع) رفته و گردهمایی باشکوهی را در شهر کربلا رقم می‌زنند.


وی ادامه داد: از سویی دیگر، بسیاری از کسانی که موفق به حضور در این مراسم عزاداری نشده‌اند، تلاش می‌کنند تا عمق ارادت و محبت خود را به اشکال مختلف ابراز کرده و به منصه ظهور برسانند. یکی از گروه‌های اصلی که در این مسیر فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند، هنرمندان‌اند که با هنر والای خود گوشه‌هایی از سوگ حسینی را تصویر کرده و در قالب هنر به نمایش می‌گذارند. از اینرو، بسیاری از این هنرمندان که نتوانستند در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند، با حضور در رویدادهای مختلف هنری تجلی‌بخش عزاداری امام حسین می‌شوند.


امین‌زاده از برگزاری کارگاه نقاشی‌خط «چله نشینان اربعین» خبر داد و گفت: تبیین آموزه‌های دینی از طریق برپایی رویدادهای هنری و بهره‌گیری از زبان قدرتمند هنر برای معرفی مهم‌ترین موضوعات دینی و اسلامی، یکی از فعالیت‌های اثرگذار در این زمینه است که در موضوع اربعین نیز باید مورد توجه قرار گیرد. تولید آثار هنری فاخر می‌تواند تبیین‌کننده بخشی از فلسفه راهپیمایی اربعین باشد. فرهنگسرای اندیشه به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری فعال، کارگاه نقاشی‌خط «چله‌نشینان» را در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌کند تا تجلی‌بخش سوگواری اربعین شهادت امام حسین (ع) در قالبی نو و جدید باشد.

جشنواره منطقه‌ای فجر باعث احیای تبادلات فرهنگی است/ حذف حضور مستقیم در جشنواره‌ها به عدالت هنری منجر می‌شود
هم اکنون بخوانید


وی اضافه کرد: در این کارگاه هنری حضوری، جمعی از هنرمندان دلداده و عاشق ابا عبدالله الحسین علیه السلام گردهم آمده و به خلق آثار هنری مرتبط در رشته «نقاشی‌خط» می‌پردازند. بیش از ۳۵ هنرمند در این کارگاه حضور دارند که از آن جمله می‌توان به آقایان محمد امیری، مجید پازوکی، امیر طاسباز، سعید مرتضوی و رضا ولدخانی و خانم‌ها زهرا احدی، نفیسه الیکاهی، نوشین چیت‌ساز، الهه حسینی، زهرا حسینی، معصومه حیدرپور، بهناز دانش و… اشاره کرد.


مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ بیان داشت: این ویژه برنامه به همت نگارخانه اندیشه تدارک دیده شده و قرار است آثار خلق شده در آن در راهپیمایی مردمی «جاماندگان اربعین» که روز شنبه ۲۶ شهریورماه از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود به نمایش در آید.


امین‌زاده ضمن دعوت از همه هنرمندان برای شرکت در این کارگاه گفت: این ویژه برنامه روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در فضای باز بوستان اندیشه (مجاور فرهنگسرا) برگزار می‌شود. بدین وسیله از عموم هنرمندان و اهالی ذوق و هنر دعوت می‌شود تا ضمن حضور در این کارگاه نقاشی خط دلدادگان اربعینی، به خلق آثار هنری بپردازند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − بیست =

دکمه بازگشت به بالا