تاکید بر افزایش تعداد پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ قانون جهش تولید دانش بنیان قانونی است که به دنبال رفع موانع توسعه کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و خلاق و تزریق توانمندی دانشی و تخصصی نخبگان، سرآمدان علمی، فناوران و کارآفرینان به صنایع مختلف و شتاب دادن به روند توسعه علمی و اقتصادی کشور است.


یکی از وزارتخانه‌هایی که با ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و مصوب هیات وزیران ماموریت یافته تا نیرو‌های دانشگاهی و دانشی را به این قانون متصل کند؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که موظف شده برای تقویت دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ زمینه ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های بین‌المللی فناوری و نوآوری را فراهم کند.


این کار را نیز با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام خواهد داد و زیرساخت‌های را برای ایجاد پردیس‌های بین المللی فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری فراهم می‌کند.


در این آیین‌نامه، به افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری و پردیس های فناوری و نوآوری خصوصی از ۲ به ۵ مورد، توجه ویژه‌ای شده است.


اجرای این قانون با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن در کمتر از ۳ ماه از تصویب قانون؛ یک اتفاق منحصر به فرد و خبری خوش برای بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری بود.


بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مفادی که در این قانون تصویب شده، به توسعه بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری از بخش‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی تا تولید محصول دانش‌بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری کمک می‌کند.

لزوم مشارکت حداکثری واحدهای فناور در طرح شهید احمدی روشن
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا