نامجومطلق: فدراسیون رفتار ناشایستی با اسکوچیچ انجام داد/ لقب «بی‌غیرت» شایسته بازیکنان استقلال نبود

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی و حضور کارلوس کی‌روش گفت: مهدی تاج با این شعار انتخاباتی وارد صحنه شد و جدا از اینکه تصمیم درست یا اشتباهی گرفت، حداقل از این بابت خوشحالم که یک نفر قبل از انتخابات وعده داد و به وعده‌اش عمل کرد. معمولاً نمی‌بینیم کسی بعد از انتخابات به وعده‌هایش عمل کند. امیدوارم این تغییر اتفاقات خوبی را برای تیم ملی رقم بزند. هر چند من در گذشته چند بار به این موضوع اشاره کردم که اسکوچیچ در مسابقات مقدماتی جام جهانی، تیم ملی را از یک منجلاب نجات داد و نباید زحمات او نادیده گرفته شود.

به شخصیت اسکوچیچ توهین شد
وی ادامه داد: بعد از صعود به جام جهانی اتفاقاتی رخ داد و حاشیه‌هایی را به وجود آورد و از طرفی این سؤال هم ایجاد شد که آیا می‌توانیم در یک تورنمنت بزرگ مثل جام جهانی با اسکوچیچ نتیجه بگیریم یا خیر. دو دستگی بین بازیکنان تیم ملی هم اتفاق خوبی نبود و حتی کار به جایی رسید که به شخصیت اسکوچیچ هم توهین شد، این در حالی است که زمان مربیگری کی‌روش در تیم ملی شاهد این مسائل نبودیم و تیم ملی یکپارچه و متحد بود. این را هم باید در نظر گرفت که اسکوچیچ اقتدار لازم را نداشت ولی من معتقدم برخورد جامعه فوتبال و فدراسیون با اسکوچیچ ناشایست بود و می‌توانستیم با برخوردی بهتر و حرفه‌ای‌تر با این مربی قطع همکاری کنیم.

بهتر از کی‌روش هم وجود دارد
نامجومطلق در پاسخ به این پرسش که «آیا بازگرداندن کی‌روش تصمیم درستی است؟» تصریح کرد: هیچ مربی‌ای در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع جام جهانی نمی‌تواند تفکراتش را در یک تیم جا بیندازد و با همه چیز آشنا شود. انتخاب کی‌روش در این مقطع تصمیم نادرستی نیست چون او از شرایط فوتبال ایران شناخت دارد و اکثر این بازیکنان هم شاگرد او بوده‌اند. این را هم باید در نظر گرفت که دنیای مربیگری فقط به کی‌روش و برانکو خلاصه نمی‌شود و الان در فوتبال روز دنیا مربیان باکیفیت زیادی داریم و حتی می‌توانیم مربیانی بهتر از کی‌روش را هم بیاوریم. شما دیدید که یک مربی مثل رنار چه تحولی در فوتبال عربستان ایجاد کرد.

سوآپ گاز با روسیه باعث برگشت ارز به ایران می شود
هم اکنون بخوانید

بازیکنان استقلال از جان مایه گذاشتند
سرمربی سابق استقلال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص تساوی خانگی این تیم برابر پیکان که باعث نارضایتی هواداران شد، عنوان کرد: اگر بازیکنان استقلال تلاش نمی‌کردند شاید برخی انتقادها درست بود ولی در این بازی بازیکنان از جان مایه گذاشتند و دوندگی زیادی داشتند. این انگیزه را در چهره آنها می‌دیدیم که برای برد همه کار می‌کنند ولی استقلال ۳ امتیاز را نگرفت. وقتی تیمی مقابل شما دفاع می‌کند باید راه‌های مختلف مثل شوت زدن یا استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره‌ها را در دستور کار قرار دهید، مشکل استقلال این بود که راه دروازه پیکان و ایجاد موقعیت گل را پیدا نکرد. هواداران استقلال را دوست دارم ولی لقب «بی‌غیرت» شایسته بازیکنان استقلال نبود.

استقلال پلی‌میکر می‌خواهد
نامجومطلق با بیان اینکه اکثر نفرات استقلال با نظر باشگاه جذب شدند، اظهار داشت: استقلال زمانی شروع به جذب بازیکن کرد که سرمربی انتخاب نشده بود و تیم در این زمینه بالانس نیست. استقلال نیاز به یک هافبک بازیساز مثل جان‌واریو یا مجتبی جباری دارد. از طرفی در سمت راست خط دفاعی هم فقط صالح حردانی جذب شده و استقلال در این پست نیاز به جذب یک بازیکن دیگر هم دارد. در مورد یامگا هم باید بگویم که این بازیکن در فاز تهاجمی جواب می‌دهد و استفاده از او در فاز تدافعی درست نیست.

باید به ساپینتو زمان داد
وی در خصوص انتقادهایی که از سبک بازی استقلال صورت گرفته، تأکید کرد: قضاوت در مورد استقلال و عملکرد ساپینتو زود است و حداقل باید تا هفته هشتم صبر کنیم چون قضاوت زودهنگام عادلانه نیست. اگر چه امتیازهای بازی‌های ابتدای فصل هم بسیار مهم است و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید برابر تیم‌هایی مثل پیکان و نفت مسجدسلیمان مساوی کند.

رئیس سازمان والیبال پیکان معرفی شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا