لزوم تقویت ارتباطات وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت دهان و دندان

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باید ارتباطات خودمان را با آموزش و پرورش برای ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان تقویت کنیم چراکه می توانیم برای آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان در مدت ۱۲ سال تحصیل در مدرسه، کار کنیم.


به گزارش ایلنا، به نقل از وبدا، کمال حیدری در اجلاس مدیران و کارشناسان مسئول سلامت دهان و دندان کشور که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بودجه مناسبی برای توسعه زیرساخت های سلامت دهان و دندان در نظر گرفته شده که لازم است به درستی مدیریت و از ظرفیت گروه های جهادی نیز برای ارائه این خدمات به ویژه در مناطق محروم، استفاده شود. 


وی ادامه داد: دغدغه جدی وزارت بهداشت، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان است چون پرداختی از جیب مردم برای هزینه های دندانپزشکی، بالا است. مشکلات پرداختی و تعرفه خدمات سلامت دهان و دندان برطرف شده و در برخی مراکز نیز شیفت بعد از ظهر راه اندازی می شود. 


معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت آموزش های سلامت دهان و دندان در رسانه ها، گفت: باید برای توانمندتر شدن و بازآموزی نیروهای فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در مراکز بهداشتی، برنامه ریزی کنیم. 


 حیدری خاطرنشان کرد: لازم است کمیته های علمی و مشورتی برای حل مشکلات سلامت دهان و دندان تشکیل شود. از سوی دیگر تمام تلاش و هدف ما، باید ارتقای شاخص های این حوزه با استفاده از ظرفیت های علمی باشد.


انتقال روزانه بیش از ۵۰ سگ ولگرد به نقاهتگاه آرادکوه/ هر روز ۲۰ سگ عقیم می‌شوند
هم اکنون بخوانید

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا