انتصاب یک زن به ریاست اتحادیه عرب برای نخستین بار

وزیر خارجه لیبی به عنوان نخستین رئیس زن اتحادیه عرب منصوب شد.


به گزارش یالنا به نقل از قاهره ۲۴، «نجلا المنقوش»، وزیر خارجه لیبی در دولت «عبدالحمید الدبیبه» ریاست نشست وزرای خارجه عرب را که قرار است امروز -سه‌شنبه- در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شود، به عهده گرفته است.


این برای نخستین‌بار است که یک زن رئیس اتحادیه عرب می‌شود. 


منقوش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «افتخار می‌کنم که ‌به‌عنوان نخستین زن رهبری نشست عرب در سرزمین مصر را به عهده می‌گیرم». 


وی در ادامه افزود: «امیدوار هستم که این یک اتفاق نیک برای بازگشت لیبی به نقش طبیعی خود در کانون خانواده عرب باشد». 


 


انتهای پیام/

تاکید بن سلمان بر لزوم کاهش تنش در منطقه در گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =

دکمه بازگشت به بالا