چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟

در زندگی شخصی همه‌ی افراد ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد و فرد را درگیر مشکلات حقوقی و کیفری کند، در این هنگام انتخاب یک وکیل مناسب می‌تواند به نفع فرد، دعاوی قضائی را به پایان برساند. رعایت اصول وکالت در انجام امور، یکی از تعهدات قانونی وکیل در برابر موکل است.


در زندگی شخصی همه‌ی افراد ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد و فرد را درگیر مشکلات حقوقی و کیفری کند، در این هنگام انتخاب یک وکیل مناسب می‌تواند به نفع فرد، دعاوی قضائی را به پایان برساند. رعایت اصول وکالت در انجام امور، یکی از تعهدات قانونی وکیل در برابر موکل است.


همان‌طور که می‌دانیم، پیدا کردن بهترین وکیل و بهره‌وری از خدمات حقوقی آن در پیشرفت یک پرونده‌ی حقوقی تاثیر خیلی زیادی در روند پرونده دارد. در شهرهای پرجمعیت ازجمله کرج انتخاب یک وکیل کرج خوب همواره سخت بوده و سوالی که برای افراد درگیر در پرونده‌های قضایی پیش می‌آید این است که چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


وکیل مدافع یا نماینده حقوقی چه وظایفی دارد؟


وکیل فردی است که به موجب یک سند اعم از یک نامه اداری، وکالتنامه اسناد رسمی یا کالتنامه دادگستری و یا حتی سخن شفاهی (به شرط اثبات) از طرف فردی دیگر، واجد اختیارات و وظایفی می‌گردد و در حدود تعیین شده در سند ذکر شده می‌تواند به جای موکل خود عملی را انجام دهد؛ پس برای پاسخ به سوال چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ می‌توان گفت که اگر در کرج یک وکیل بتواند وظایف گفته شده را به نحو احسن انجام دهد، یک وکیل خوب به شمار می‌آید.


عقد قرارداد وکالت چگونه انجام می گیرد؟


وکالت در به زبان ساده یعنی وکیل فرد دیگری شدن؛ قرارداد وکالت باید در چهارچوب قانون مدنی تنظیم گردد و مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد. وکالت بین موکل و وکیل در هر زمان می‌تواند فسخ شود؛ همچنین مورد وکالت، باید شامل اعمالی باشد که موکل، شخصا بتواند آن‌ها را انجام دهد و مانع قانونی در مسیر انجام این امور وجود نداشته باشد. وکیل نیز باید اهلیت قانونی برای امور محوله را داشته باشد.


در انتخاب یک وکیل ملکی دقت کنید


یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ایرانیان به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند شهر کرج و تهران ملک است،  ملک می تواند آپارتمان،باغ ،ویلا، زمین ،مغازه و غیره باشد در قانون مدنی این اموال در دسته اموال غیر منقول قرار دارند. کاستی‌های قانونی و مسائلی مانند اجرا نشدن طرح کاداستر ،معامله املاک با سند عادی، رها شدن بعضی از املاک توسط مالکین سابق، عدم شناسایی این املاک توسط نهادهای ذی‌ربط ،خرد شدن اراضی کشاورزی ،تغییر کاربری‌های غیرمجاز،دست‌ اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی و غیر ،موجب پیچیدگی پرونده‌های ملکی شده‌است. پس داشتن یک وکیل ملکی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

پایش شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد با اینترنت اشیاء
هم اکنون بخوانید


چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟


اولین شرط انتخاب یک وکیل کرج خوب، احساس مسئولیت وی خواهد بود؛ زیرا رابطه وکیل و موکل مبتنی بر اعتماد طرفین است. وکیل از راه‌های قانونی که در قوانین می‌شناسد، می‌تواند موکل را فریب دهد یا کار او را به تعویق بیندازد؛ بنابراین باید وکیل کرج را به‌گونه‌ای انتخاب کرد که اخلاق‌ مدار و قابل‌اعتماد باشد.


پس مهم‌ترین عامل در انتخاب یک وکیل کرج علاوه بر مسائل حقوقی و حسن شهرت، اعتمادی است که اشخاص مختلف به وکیل دارند. در ادامه معیارهایی را برای شما بازگو می‌کنیم که از چگونگی انتخاب یک وکیل کرج آگاه شوید. این معیارها شامل موارد زیر است:



  • زمینه تخصص


ممکن است همه‌ی وکلا بتوانند با توجه به مطالعه و تجربه خود به هر نوع پرونده‌ای رسیدگی کنند، اما داشتن تخصص مرتبط با موضوع پرونده می‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و به نفع موکل تمام شود؛ بنابراین انتخاب یک وکیل کرج که درزمینه‌ی خاصی تخصص دارد، یکی از راه‌های انتخاب یک وکیل مناسب است.



  • زبان‌های گفتاری


ممکن است در شرایطی متناسب با پرونده، وکیل از شما بخواهد جزئیات پرونده خود را به‌طور دقیق شرح دهید. وکیل اغلب در نوشتن لایحه از یک لغت خاص حقوقی یا فنی استفاده می‌کند، پس باید وکیل بتواند دامنه تمام لغات تخصصی را درک کرده و برای شما بازگو کند، همچنین باید لفظ گفتاری وکیل شما قاطع و مصمم باشد تا بتواند از حقوق شما در مراجع قضائی دفاع کند.


53



  • تجربه


برای پاسخ به سوال چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ باید بگوییم که یک وکیل خوب باید تجربه بسیاری درزمینه وکالت داشته باشد. یک وکیل با تجربه‌، اطلاعات دقیق‌تری در زمینه‌ی پیامدهای احتمالی یک روش یا روش‌های دیگر در روال پرونده می‌داند. همچنین با چندین سال تجربه‌ی کاری خود نیز بیشتر به دادگاه‌ها و مراجع قضائی و نحوه‌ی کار آن‌ها آگاه است.



  • در دسترس بودن


یکی از نکاتی که بسیاری از افراد در هنگام انتخاب کردن یک وکیل فراموش می‌کنند، همین مورد است. اگر پرونده‌ی موکل، روزانه نیاز به پیگیری دارد و باید به‌طور پیوسته با وکیل در ارتباط باشد، بهتر است یک وکیل انتخاب شود که اغلب در دسترس باشد و بتواند به‌طور منظم و در صورت امکان از طریق تلفن به شما پاسخ دهد.


اگر به دنبال این هستید که چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ باید بتوانید وکیلی را پیدا کنید که هر لحظه به آن دسترسی داشته باشید. اگر محدودیت‌های زمانی بسیار دقیقی برای خود دارید، وکیلی را انتخاب کنید که همواره در دسترس باشد.



  • درنظر گرفتن مصلحت


بهترین وکیل باید در هر لحظه مصلحت موکل خود را بسنجد. گاهی اوقات صلاح موکل در سازش است و گاهی صلاح در ادامه‌ی پرونده تا انتها می‌باشد. گاهی بهتر است برخی از دعاوی اصلا مطرح نشوند تا موکل زمان و هزینه خود را از دست ندهد و یا در بسیاری از موارد، مصلحت ایجاب می‌کند که برخی دعاوی به سرعت مطرح شوند.


برای آشنایی با بهترین وکیل و پاسخ به سوال چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم؟ می‌توانید در سایت وکالت تاپ با مجموعه حقوقی در کرج آشنا شده و متناسب با پرونده‌ی خود وکیل کرج خوب را انتخاب کنید.


چگونه یک وکیل کرج را انتخاب کنیم تا برای پرونده ما مناسب باشد؟


اطمینان خاطر موکلان از وکیل انتخابی درزمینه حقوقی موردنظر، از حقوق طبیعی آن‌ها است؛ زیرا هزینه‌های احتمالی مشاوره حقوقی می‌تواند بسیار بالا باشد یا ممکن است وکیل انتخابی تمایل داشته باشد که فقط برخی از پرونده‌ها را درزمینه‌های خاصی پیش ببرد؛ بنابراین مهم است که موکل به‌صورت کامل وکیل خود را بشناسد تا بتواند مناسب‌ترین وکیل کرج را انتخاب کند؛  بنابراین سوالات محتملی که قبل از انتخاب وکیل کرج باید پاسخ داده شوند، عبارت است از:


  • در طول مشاوره اولیه، یک وکیل باید بتواند بر اساس واقعیات پرونده‌ی شما همه چیز را صادقانه بازگو کند؛ آیا وکیل قابل‌اعتماد و باصداقت است؟

  • اگر موکل خواستار برقرای ارتباط با وکیل باشد، وکیل چگونه با وی ارتباط برقرار می‌کند؟

  • زمان پاسخ‌دهی وکیل برای موکلان چگونه است؟

  • هر وکیلی همزمان پرونده‌های مختلفی را رسیدگی می‌کند و شاید پرونده شما برای او در اولویت نباشد؛ لذا باید مطمئن شوید وکیلی که با او قرارداد می‌بندید، می‌تواند به موقع با شما ارتباط برقرار کند؟


54


حق الوکاله وکیل


هزینه و تعرفه تنظیم قرارداد بستگی به میزان تجربه وکیل و همچنین موضوع قرارداد دارد که هرچه قرارداد پیچیده‌تر و حساس‌تر باشد، هزینه‌های بیشتری را شامل می‌شود. به‌صورت کلی تعرفه وکالت و میزان حق الوکاله وکیل معمولاً در قرارداد وکالت و با توافق طرفین، تعین می‌شود، اما درصورتی‌که طرفین بر مبلغی به توافق نرسند، موکل مطابق تعرفه قانونی حق الوکاله وکیل، هزینه کار وی را می‌پردازد.


پایان رپرتاژ آگهی

قسط دوم مسکن ملی پردیس پرداخت شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =

دکمه بازگشت به بالا