مرکز نوآوری پست استان راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛  قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات مرکز رشد دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به پتانسیل نیروی متخصص استان در زمینه فناوری اطلاعات اظهار کرد: وزارت ارتباطات در کنار توسعه زیرساخت های ارتباطی تلاش می کند با حمایت از شرکت های دانش بنیان در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال این حوزه گام بردارد.
وی افزود: مرکز نوآوری پست با هدف کار بر روی توسعه فناوری‌ها و کسب و کارهای مرتبط با پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء برای توسعه صنعت پست و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه فناوری استان راه اندازی می شود.
جلیلی نژاد تصریح کرد: استان آذربایجان غربی با توجه به هم مرز بودن با سه کشور ظرفیت خوبی برای ایجاد و توسعه پست لجستیک هوشمند و تجارت الکترونیک دارد.
وی در ادامه به نحوه حمایت های مادی و معنوی وزارت ارتباطات از کسب و کارهای حوزه فاوای استان با ارائه تسهیلات کم بهره و معرفی محصولات و خدمات شرکت ها به ارگان های دولتی گفت:دیگر امکان توسعه و فعالیت پست به شکل گذشته و سنتی مقدور نیست و در این حوزه نیازمند حضور شرکت‌های فناور، استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های دانش پایه هستیم تا ضمن توسعه اقتصاد دانش بنیان به نیاز‌های کسب و کار‌ها متناسب با شرایط جدید پاسخ دهند.
جلیلی نژاد تصریح کرد: وزارت ارتباطات نیز علی الرغم تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور در قالب وام وجوه اداره شده با اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از طرح های حوزه فاوا حمایت می کند و هدف وزارت ارتباطات توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی دیجیتالی شدن و مانع زدایی از اقتصاد دیجیتال با حمایت های مادی و معنوی از فعالان و کسب و کارهای این حوزه است.
در ادامه کارشناس اشتغال اداره کل ارتباطات شرایط و طرح های حمایتی وزارت ارتباطات از شرکت ها و استارت آپ های حوزه فاوا را تشریح کرد.
بر اساس این گزارش در پایان جلسه با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ریاست دانشگاه آزاد و مدیر کل پست استان و مدیریت شعب پست بانک استان از خدمات و محصولات شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد ارومیه بازدید شد.

طرح پیشنهاد ایجاد استان اصفهان ساحلی با هویت ملی و همبستگی مردم در تضاد است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا