از تفاوت تا بایدها و نبایدها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ «افسردگی» یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که به احساس غم و اندوه یا تجربه بحران‌های زندگی محدود نمی‌شود و به تشخیص زودهنگام و اقدامات درمانی مناسب نیاز دارد. چنانچه این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، فرد بسته به تجویز پزشک از طریق دریافت دارو، شرکت در جلسات روان‌درمانی یا حتی تغییرات سبک زندگی به میزان قابل‌ توجهی بهبود خواهد یافت. اما اگر هیچ اقدامی جهت مداوای این بیماری انجام نپذیرد، می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری را نه تنها برای خود فرد بلکه برای همه اعضای خانواده رقم بزند.

«اضطراب» را بسیاری از مردم در مراحل مختلفی از زندگی خود تجربه کرده‌‌اند. در واقع اضطراب واکنش بسیار عادی نسبت به رویدادهای استرس‌‌زای زندگی مانند تغییر محل زندگی، تغییر شغل یا مشکلات مالی است. با این وجود، اگر علایم استرس و اضطراب طولانی‌‌تر از رویدادهایی باشد که باعث ایجاد آن شده‌‌اند و در زندگی شخص نیز ایجاد اختلال کند، بروز علایم استرس و اضطراب می‌‌تواند ناتوان‌کننده باشد؛ اما می‌توان علت‌های اضطراب را با کمک مناسب از متخصص پزشکی تشخیص داد و مدیریت کرد.

در همین راستا، به منظور افزایش مهارت دانشجویان مستعد در زمینه خودشناسی و مهار تنش‌های روانی، بنیاد نخبگان استان تهران کارگاه‌ آموزشی «کنترل افسردگی و اضطراب» را از مجموعه کارگاه‌های خودشناسی برگزار می‌کند.

«احساسات اضطراب و افسردگی»، «ناامیدی و درماندگی»، «احساسات مرتبط با نیاز به تحسین و بقا»، «نقش سرزنش و نگرانی در بروز اضطراب و افسردگی»، «احساس گناه و خشم‌های سرکوب شده»، از مهمترین سرفصل‌های این برنامه است.

دانش ایران/ دانش جوانان ایرانی خنک کننده‌های صنعتی وارداتی را منجمد کرد
هم اکنون بخوانید

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام به سامانه بنیاد نخبگان استان تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا