عزم زیست‌بوم فناوری اطلاعات کشور برای تسهیل سفر اربعین

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛  عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در همایش «همگام با اربعین، همراه با فناوری» با حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌های مبتنی بر فناوری به زائران اربعین، گفت: اربعین یک رویداد بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی و راهبردی است که از جنبه‌های مختلف می‌توان آن را موردبررسی و توجه قرارداد. اربعین یک رویداد خودجوش و مردمی است که طی آن هر کسی تلاش می‌کند برای بهتر برگزار شدن آن قدمی بردارد که در این رابطه، دولت هم در تلاش است تا همه ظرفیت‌های خود را برای بهتر برگزارتر شدن این سفر و تسهیل سفر زوار به کار گیرد.
زارع پور ادامه داد: ریاست محترم جمهوری تأکید دارند که تمام ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها برای هر چه باشکوه‌تر شدن این رویداد به کار گرفته شود؛ به‌خصوص که امسال این مراسم پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود، ازاین‌رو ضروری است تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امسال با حمایتی که از بخش خصوصی می‌شود و با خدمات فناورانه، ظرفیت‌های مردمی انسجام داده می‌شود تا اثربخشی ‌این اقدامات افزایش یابد و سفر برای زوار تسهیل شود. امیدواریم با کمک فعالان این حوزه کار متفاوتی را شاهد باشیم و خدمت فناورانه را به زوار اباعبدالله چند پله ارتقا دهیم.
زارع پور در خاتمه برای ارائه هر چه‌بهتر و گسترده‌تر سرویس‌های فناوارنه برای زائران اربعین بر سه اصل اطلاع‌رسانی و تهیه پیوست رسانه‌ای، در اختیار گذاشتن اطلاعات یا داده‌های موردنیاز به ارائه‌دهنده خدمات به‌ویژه از سوی دستگاه‌های حاکمیتی و تبادل اطلاعات بین سرویس‌دهنده‌ها تأکید کرد.
پیش از سخنان وزیر ارتباطات، لاجوردی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت هم به تشریح اقدامات این وزارتخانه برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی برای زوار پرداخت و گفت امسال ضمن تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای مرزی، طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت ارتباطات عراق، اینترنت رایگان در تعدادی از نقاط در مسیر پیاده‌روی از نجف به کربلا به زوار عزیز ارائه خواهد شد.
همچنین در این جلسه مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌های مبتنی بر فناوری به زائران اربعین، به تشریح سرویس‌های خود پرداختند و برخی از آن‌ها درخواست‌هایی برای توسعه خدمات مطرح کردند.
گفتنی است خدماتی همچون اعلام موقعیت در مسیر پیاده‌روی، تماس صوتی اینترنتی با ایران، اشتراک‌گذاری سفر به مقصد مرزهای خروجی به عراق، تسهیل خدمات به زوار، اطلاعات به روز موکب‌ها در طول مسیر، خدمات پزشکی برخط و چندین مورد دیگر از جمله خدماتی بودند که توسط شرکت‌های فناور برای تسهیل سفر زوار اربعین در نظر گرفته شده است. این خدمات از طریق پایگاه اینترنتی arbaeen.ito.gov.ir قابل مشاهده است.

راهکارهای علوم انسانی برای مهار تورم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =

دکمه بازگشت به بالا