دقت آزمایش‌ها با بررسی‌کننده ایران‌ساخت افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ بستانی عضو هیئت مدیره بهراد سازان پارسه شیراز با اشاره به این که معیارهایی که توسط دستگاه اندازه گیری می شود به استانداردهای اندازه‌ گیری قابل ردیابی ارجاع داده می شود، گفت: هدف از کالیبراسیون ایجاد ساختاری موثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌ گیری و تجهیزاتی است که عملکرد آن ها بر کیفیت فرآیند تاثیرگذار است.

 

 کشف خطای اندازه گیری

کالیبراسیون به منظور اطمینان از تطابق اندازه گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. کالیبراسیون تجهیزات ابزاردقیق یکی از مواردی بوده که در ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی باید به آن توجه کرد. معمولا تجهیزات پس از مدتی، در اندازه گیری دچار خطا می شوند که برای عملکرد صحیح، فرایند و سیستم باید دقت لازم را برای اندازه گیری داشته باشند.

ترموکوپل ها، نشانگرهای دما و فشار، ترانسمیترهای دما و جریان، ترانسمیترهای سطح و کنترل شیرها، از جمله دستگاه هایی هستند که قابلیت کالیبره شدن دارند.

کالیبراسیون اولیه یک سیستم آزمایش و اندازه گیری، در مرحله ساخت و تولید انجام می گیرد که می ‌تواند شامل مراحل درجه ‌بندی دستگاه، تنظیم مدارهای الکتریکی وسیله مانند تنظیم نشان ‌دهنده‌های دیجیتالی، تخمین عدم ‌قطعیت و پایداری دستگاه باشد.

 

 کاهش هزینه ها

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: استفاده از عملیات کالیبراسیون ایران ساخت سبب می شود تا هزینه های شرکت ها به نصف کاهش یابد و صرفه جویی ارزی قابل توجهی رخ دهد. در صورتی که حمایت های لازم در حوزه صادرات نیز صورت گیرد، امکان رقابت این محصول با محصولات خارجی وجود دارد. در شرکت بهراد سازان پارسه شیراز تا کنون حدود ۲۰ فرصت شغلی ایجاد شده است که قابل افزایش نیز خواهد بود.

ورود رادیو به دنیای گیمرها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا