۳۲ درصد دانش‌آموزان پیشوا، تبعه خارجی هستند/ لزوم خدمت‌رسانی کمیساریای عالی پناهندگان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا گفت: ۳۲ درصد دانش آموزان ما، اتباع به خصوص دانش آموزان افغان هستند و قطعا لازم است کمیساریای عالی پناهندگان خدماتی را در این خصوص ارائه کند.


«سعید تاجیک» مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد ساماندهی دانش آموزان اتباع برای مهرماه سال تحصیلی جدید توضیح داد: منطقه پیشوا یکی از چند منطقه‌ای است که حضور اتباع در آن بسیار چشمگیر است و در حدود ۳۲ درصد دانش آموزان ما، دانش آموز اتباع به خصوص دانش آموزان افغان هستند. 


او تصریح کرد: به منظور ساماندهی این دانش آموزان قطعا لازم است کمیساریای عالی پناهندگان خدماتی را در این خصوص ارائه کند و پیگیری‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته و ما امیدواریم نتیجه مثبت بدهد. 


تاجیک در مورد پیگیری‌ها در خصوص دریافت این خدمات توضیح داد: نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های بسیار زیادی انجام شده و فرمانداری واقعا تلاش کرده و با کمیساریای استانداری این موضوع را پیگیری کرده اند و حتی در طول یک سال گذشته کارشناس کمیساریای استانداری با حضور در فرمانداری و شرکت در جلسات کنار ما بوده و ما هم درخواست‌هایمان را به آن‌ها گفته‌ایم و قول‌هایی هم به ما داده شده است و امیدواریم برای مهرماه سال جاری حداقل با ساخت مدرسه‌ای مخصوص اتباع نه اینکه جداسازی بین دانش آموزان صورت بگیرد، بلکه به منظور ایجاد فضایی کافی برای مدیریت بار تراکمی اتباع و کاستن این بار اقدامات لازم انجام شود. 


 مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا درباره اجرای طرح نماد و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در سطح دانش آموزی و استقبال مخاطبان و خانواده از این طرح در پیشوا بیان کرد: شهرستان پیشوا یکی از مراکز پایلوت طرح نماد است و متاسفانه چند نقطه آسیب‌خیز هم دارد و ما مدیران را ملزم به اجرای این طرح کرده‌ایم و با جلساتی که با این دوستان برگزار کردیم، قرار است در این خصوص ثبت نام انجام دهند.

پنجمین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برگزار شد
هم اکنون بخوانید


او افزود: حتی در فرمانداری و با کمک شخص آقای فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرروش و با ایجاد قرارگاه اجتماعی، شش نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده و به صورت هفتگی جلسات مستمری برگزار می‌کنیم و با هدف شناسایی آسیب‌ها در صدد رفع این مشکلات هستیم. 


تاجیک در مورد تقویت گروه مشاوران مدارس و تاثیر آن بر کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: امسال مرکز مشاوره مستقل کد گرفته‌ایم و مرکز پیوند ما بسیار فعال است؛ ما پیش از این مرکز مشاوره نداشتیم و صرفا این امر برعهده نیروهای معمولی بود، اما امسال مجوز و کد به ما داده شد و به این بخش مدیر و نیرو اختصاص داده می‌شود تا بتوانیم در زمینه مشاوره بیشتر فعالیت کنیم و تا امروز این فعالیت‌هایمان نتایج بسیار مثبتی هم داشته است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا