پسماند‌ جایگزین مازوت می‌شود/ مجوزی برای براشت آب‌های ژرف صادر نمی‌شود

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اقدامات این سازمان برای مدیریت پسماند از تلاش برای استفاده از پسماند برای تامین انرژی نیروگاه‌ها به جای مازوت خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نشست خبری که امروز ۱۲ شهریورماه برگزار شد، با بیان اینکه عزم دولت بر حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: همه اعضای هئیت دولت بر این میثاق‌ها پایبند هستند.


وی افزود: ما به دنبال تدوین و تصویب قانون حفاظت و بهره‌برداری پایدار هستسم تا در قالب این قانون مانع اجرای پروژه‌های فاقد مجوز محیط زیستی باشیم.


سلاجقه تاکید کرد:  دربحث آزاد سازی سواحل، دولت به صورت محکم  ایستاد. این دولت شعارهای محیط زیستی نداد اما از ابتدای کار خود بیشترین کارها را انجام داد.


وی تاکید کرد: شخص رئیس جمهور به ما گفته‌اند که جایی که برای حفظ محیط زیست نیاز به تقابل باشد این کار را انجام دهیم.


سلاجقه تاکید کرد: هر پروژه‌ عمرانی قبل، حین و بعد از آن پایش می‌شود. وی همچنین در رابطه با موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: ریاست جمهوری در این رابطه حساسیت ویژه‌ای دارند، تاکنون سرمایه‌گذاری بزرگی صورت گرفته است.


وی همچنین در رابطه حق‌آبه هیرمند نیز گفت: وقتی دولت‌های مستقر افغانستان به وظایف خود عمل نکند ما از ظرفیت‌های بین المللی استقاده خواهیم کرد تا در این راستا اقدام شود.


او بیان کرد: ما تنها سازمانی هستیم که ممکن است بدون تنش جابجایی مدیریتی در آن صورت بگیرد. ما در رابطه با تعویض مدیران کل تحت فشار نیستیم. نگاه من به مدیریت، نگاه درون سازمانی و اعتقاد داریم تمامی نیروهای محیط زیست باید بتوانند به رده‌های بالای محیط زیستی برسند.

راهکارهای پیشگیری از جرائم مواد مخدر بر اساس پیش‌نویس تقسیم کار ملی احصاء شد
هم اکنون بخوانید


وی همچنین در رابطه آخرین اقدام برای پیگیری محیطبان برومند نجفی نیز اظهار کرد: باید دستگاه قضایی، دادگستری و تیم حفاظت پاسخگو باشند. قتل این محیط بان  برای ما بسیار سنگین بوده  و هنوز جای سوال است که قاتل هنوز دستگیر نشده است.


وی همچنین در رابطه مجوز بهره‌برداری از آب‌های ژرف یادآور شد: ما تا زمانی که منابع آبی خود  و کشور را نشناسیم و  همچنین اثرات این بهره‌برداری را ندانیم هیچ مجوزی صادر نخواهیم کرد.


سلاجقه با بیان اینکه خوشبختانه سامانه نظارت هوای پاک در دی‌ماه ۱۴۰۰ به بهره براداری رسید، گفت: برای حدود ۱۱ دستگاه تکالیف خاصی در نظر گرفته شده است، ۶۲ حکم توسط رئیس جمهوری صادر شده و ۵۲ هزار میلیارد ریال  نیز منبع مالی برای اجرای این احکام در نظر گرفته شده است.


وی در ادامه با اشاره به موضوع مدیریت پسماند نیز گفت: از سال ۸۶ کارگروهی برای مدیریت پسماند تشکیل شد که از آن زمان تا امروز ۳۱ جلسه آن برگزار شد و حدود ۴۶ درصد این جلسات در این دولت برگزار شد. حساسیت ویژه‌ای برای مدیریت پسماند داریم. در حال تلاش برای استفاده از پسماند در تامین انرژی نیروگا‌ه‌های کشور باشد الان این موضوع در  خصوص کارخانه‌ سیمان تهران نهایی شده و برای نیروگاه اصفهان هم این موضوع در حال انجام بوده و امیدواریم برای نیروگاه شازند و پالایشگاه آبادان نیز این موضوع نیز محقق شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا