دانش ایرانی/ جوانان ایرانی دستگاه‌ تصویربرداری پزشکی از حیوانات آزمایشگاهی را بومی‌سازی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ تشریح انسان یا حیوان یکی از روش‌های مرسوم پزشکی است که بیش از دو قرنی از کاربرد آن می‌گذرد و توانسته کمک بزرگی به جامعه انسانی برای توسعه علم و به ویژه صنعت دارو کند. به طور مثال موش‌های دستکاری ژنتیکی شده به‌عنوان مدلی برای بررسی ایجاد بیماری های ژنتیکی انسانی از جمله انواع سرطان‌ها، بیماری های نقص ایمنی، بیماری‌های عصبی، بیماری‌های عصبی، قلبی، ناباروری و غیره بسیار کابردی هستند.

با توجه به اهمیت این حوزه شرکت پرتونگار پرشیا با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به طراحی و تولید بومی دستگاه اسپکت حیوانی کرده که در تصویربرداری از حیوانات کوچک مانند موش و موش صحرایی کاربرد دارد و این سیستم، بالاترین عملکرد و تطبیق پذیری را برای نیازهای تحقیقاتی تصویربرداری پیش بالینی از جمله تحقیقات علمی در کشف و توسعه داروها فراهم می کند.

صنایع داروسازی و مراکز تحقیقاتی می توانند از سیستم اسپکت برای تسریع در توسعه داروها و بیومارکرها با قابلیت اطمینان بالا در نتایج آزمایشگاهی و همچنین بهینه سازی هزینه طراحی مطالعه بهره بگیرند. این سیستم، تصاویر سه بعدی با وضوح بالا از فعالیت‌های فیزیولوژیکی حیوانات آزمایشگاهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین با تخمین توزیع رادیودارو در بدن حیوان و عملکرد متابولیک و فیزیولوژیک، بدن حیوانات را ارزیابی هم می کند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

جای پارک هم اتوماتیک شد !
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 1 =

دکمه بازگشت به بالا