۸ هزار و ۴۱۰ درخواست ثبت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ برنامه‌ای که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شد تا به این شکل ظرفیت‌های حرفه‌ای و کارآمد این افراد به نیازهای داخلی متصل شود و توسعه علمی و فناوری کشور با کمک این توانمندی‌های ارزشمند شتاب گیرد. برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از جمله پلت‌فرم‌هایی است که در جذب و ترغیب این افراد به فعالیت علمی و اقتصادی در ایران موفق عمل کرده و تاکنون بیش از ۲ هزار نخبه را به کشور بازگردانده است.

«اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان»، «نظام وظیفه تخصصی»، «وام مسکن»، «ودیعه مسکن»، «جذب هیات علمی»، «برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی»، «فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی»، «فعالیت های فناورانه»، «فعالیت به عنوان استاد مدعو» از جمله مهم‌ترین خدمات حمایتی است که ذیل این برنامه برای متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که تمایل به همکاری با مراکز آموزشی و صنعتی کشور را دارند تعریف شده است.

بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر ۸ هزار و ۴۱۰ درخواست همکاری، ۶۹۳ درخواست تاسیس شرکت دانش بنیان‌، ۳ هزار و ۵۶۷ درخواست برگزاری سخنرانی و کارگاه، ۲ هزار و ۵۰۰ درخواست پسادکتری و ۴۰۰ درخواست برای استاد مدعو در این سامانه ثبت شده است.

دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که در حال حاضر ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیش از دو سال نگذشته باشد و حداقل به مدت یک سال خارج از کشور فعالیت کرده باشند؛ مخطاب این برنامه هستند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

جابه‌جایی آجرهای قلعه فلک الافلاک برای سیم‌کشی توکار/ مشکلی برای ثبت جهانی پیش نمی‌آید
هم اکنون بخوانید

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا