قهرمان کشتی جوانان جهان: با مربی‌ام بنایی می‌کردیم/ طلای المپیک پاریس را می‌خواهم

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد کشتی‌هایش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: کشتی‌گیران آمریکا، ژاپن، اوکراین و آذربایجان را بردم و به فینال رسیدم. در فینال هم از سد حریف ارمنستانی گذشتم و طلا گرفتم.

این قهرمان خوزستانی که سال گذشته هم مدال نقره جوانان جهان را به خود اختصاص داده بود، گفت: از اسفند سال گذشته تا روز اعزام در اردوهای شبانه‌روزی بودیم و تنها چند روز به خانه رفتیم. تلاش زیادی در اردو کردم که نقره سال گذشته‌ام به طلا تبدیل شود.

این کشتی‌گیر دزفولی که پدرش کارگر است، در مورد اینکه هزینه‌های ورزش قهرمانی‌اش را چطور تأمین می‌کند، گفت: همراه با مربی‌ام حمزه ارقش برای بنایی می‌رفتم، اما امسال که در اردوی تیم ملی بودم، نشد این کار را انجام دهم. الان هم همه هزینه‌های رفت و آمد به عهده خودم بود، مربی‌ام (ارقش) به من کمک کرده و هم از جیب خودش و هم از دوستان پول جمع می‌کرد. یوسف حسین‌وند که قهرمان نوجوانان و جوانان جهان شده هم شاگرد ارقش است. او در تأمین هزینه‌های امسال من که ملی‌پوش شدم از دوست و آشنا کمک گرفت.

اسماعیلی  در مورد اینکه آیا بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان مسئولان استقبالی که انتظار می‎‌رفت را از او داشته‌اند؟، تصریح کرد: ساعت دو بامداد سه‌شنبه به استان رسیدیم و برای صبح چهارشنبه بلیت نبود، چون زمان رسیدن ما دیروقت بود، گفتند چند روز دیگر برای‌مان مراسم می‌گیرند و البته هنوز چیزی در این خصوص اعلام نکرده‌اند.

قهرمان وزن ۶۰ کیلوی کشتی فرنگی جوانان جهان در مورد واکنش پدر و مادرش به مدال طلایش در صوفیه گفت: وقتی در بلغارستان بودم و طلا گرفتم، با تلفن همراه برادرم با پدر و مادرم حرف زدم و آنها گریه می‌کردند. بعد از این همه سختی کشیدن، توانستم طلا بگیرم. مردم بهترین تبریک‌ها را به من گفتند، همه خوشحال بودند و از ۳۰ ثانیه آخر مبارزه فینالم می‌گفتند که توانستم حریف ارمنی را شکست دهم.

تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند
هم اکنون بخوانید

اسماعیلی که آخرین سال حضورش در رده سنی جوانان را پشت سر گذاشت، خاطرنشان کرد: دوست دارم مدال المپیک بگیرم. امیدوارم سال دیگر این مدال طلا را در رده سنی بزرگسالان تکرار کنم و بعد هم به المپیک پاریس بروم و خوش‌رنگ‌ترین مدال را به دست آورم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا