ابوالحسنی: تسویه استقراض دولت در گذشته به صورت اوراق بود نه نقدی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا،  اصغر ابوالحسنی با اشاره به روند مثبت شاخص‌های اقتصادی اظهار داشت: آمار رسمی نشان می‌دهد در یک سال اخیر رشد اقتصادی بر خلاف فصول قبل از آمدن دولت سیزدهم، بیشتر شده و پیش بینی می‌کنیم در فصل تابستان امسال نیز با توجه به اینکه قطعی برق هم نداشتیم، وضعیت رشد اقتصادی بهتر شود.

ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: ارزش افزوده در بخش‌های مختلف، راه آینده را روشن نشان می‌دهد. البته کفایت این مسیر، آن وقتی است که بتوانیم تورم را کنترل کنیم. در حقیقت باید موتور‌های ایجاد کننده تورم را خاموش کنیم.

قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: رشد نقدینگی در پایان تیرماه نشان داد که روند کاهشی شش ماهه دوم سال گذشته، ادامه‌دار بوده‌ است.

ابوالحسنی گفت: حجم نقدینگی در پایان تیرماه به حدود ۵۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که اگر کنترل و مدیریت مناسب نداشتیم، این رقم باید بالای ۵۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه افزود: دو اقدام مهم در این مسیر مورد توجه قرار گرفت؛ نخست، انضباط‌بخشی به قسمت پولی و دوم، کمک به انضباط در بخش مالی. این در حالی است که در دولت قبل در بخش مالی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی بودیم، ولی در نیمه دوم سال قبل دولت هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشته است. این نشان دهنده هماهنگی بخش‌ها در دولت سیزدهم است.

قائم مقام بانک مرکزی گفت: این هماهنگی به گونه‌ای صورت گرفت تا ۵۵ هزار میلیارد تومان استقراض دولت قبل از بانک مرکزی توسط دولت سیزدهم به صورت نقدی در پایان سال قبل تسویه شود. باید تأکید داشت که در گذشته هم شاهد تسویه بودیم، ولی نه به صورت نقدی بلکه به صورت اوراق انجام شده بود.

جلسه شورای عالی "آمایش سرزمین"
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا