کاهش‌ هزینه‌های اقامتی در اربعین با اطراق در اتاقک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ بعد از حدود سه سال از شیوع پاندمی کرونا، امسال پیش‌بینی می‌شود که اربعین حسینی با همان شور همیشگی، بلکه بیشتر از گذشته برگزار شود، عاشقان اباعبدالله الحسین که چندسالی است، فراغ سختی را در ایام اربعین تجربه می‌کنند، امسال امیدوارند دیداری با مولای خود تازه کنند.

جایگاه امام حسین (ع) به قدری برای ایرانی‌ها اهمیت دارد که هرکسی به نوبۀ خود تلاش می‌کند تا نقشی هرچند کوچک در خدمت رسانی به زائرین سالار شهیدان ایفا کند، شرکت‌های فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات نیز از این مسئله مستثنی نیستند به همین جهت سرویس علمی و فناوری خبرگزاری برنا سعی خواهد کرد تا پیش از فرارسیدن ایام اربعین حسینی در ماه صفر سال جاری به معرفی و بررسی استارناپ‌های حوزۀ فناوری اطلاعات که امکان ارائۀ خدمات برای زائرین امام حسین علیه‌السلام را دارند به صورت جداگانه و مفید بپردازد.

پلتفرم اتاقک یکی از پلتفرم ‌های فعال حوزۀ فناوری اطلاعات است که امکان ارائۀ خدمات ویژۀ آن در ایام اربعین را بررسی کرده‌ایم، این سرویس از جمله سکوهایی است که خدمات مرتبط با جستجو و رزرو اقامتگاه موقت در سراسر ایران را انجام می‌دهد، علی طالش زواری مدیر این پلتفرم در گفتگو با برنا به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد که شرح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

اتاقک

مدیر سامانۀ رزو اقامتگاه موقت اتاقک در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای اربعین حسینی چیست، عنوان کرد: براساس داده‌های موجود در ایام اربعین حسینی، زائرین از مرزهای مختلف شرقی، شمالی و جنوبی وارد ایران می‌شوند تا خود را به کربلای معلی برسانند، بنده و همکارانم در سامانۀ اتاقک نیز بر همین اساس در تلاش هستیم تا برنامه‌ریزی مناسبی برای اسکان زوار حسینی در ایام حضورشان در ایران به خصوص در شهرهای مرزی مانند مهران، خوزستان و ایلام انجام دهیم، البته برنامه‌های ما هنوز قطعی نشده است.

آغاز صدور پروانه ساخت در یک هفته از سوم مرداد ماه/ به زودی سازمان اجاره‌داری حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی افزود: علاقه داشتیم که این خدمات را بتوانیم در خود کربلای معلی ارائه دهیم اما متاسفانه شیوع پاندمی کرونا ضربات مهلکی به فعالیت‌های پلتفرم‌هایی همچون ما زد و تقریباً می‌توان گفت که سامانه‌هایی همچون اتاقک به تازگی در حال گذر از سختی‌های دورۀ کرونا و دوباره جان گرفتن هستند.

علی طالش زواری دربارۀ امکان ارائۀ خدمات به زائران غیر ایرانی تصریح کرد: ببنید قطعا بسیاری از این افراد خارجی برای وارد شدن به کشور ایران تحت پوشش یک فرد ایرانی وارد ایران می‌شوند.  مشکل بزرگ افراد خارجی مسئله مالی است. مسئله نوع پرداخت است اینکه چگونه پول را پرداخت کنند؛ چرا که آن‌ها برای تسویه حساب دارای کارت بانکی ایرانی نیستند به همین جهت معمولا باید از حساب یک فرد ایرانی جهت پرداخت پول استفاده کنند یا پول نقد همراه خودشون داشته باشند.

این مدیر استارتاپی تأکید کرد: احراز هویت چالش بعدی ما برای ارائۀ خدمات به زوار غیرایرانی است، برای رزو اقامتگاه حتما زائر خارجی باید صفحه‌ی اول پاسپورت خودش را در سایت اتاقک آپلود کند تا چنانچه خدای ناکرده مشکلی پیش آمد، ما بتوانیم به مقامات مسئول پاسخگو  باشیم اگر این چالش‌ها مرتفع شود، مشکلی برای ارائه خدمت به زوار غیرایرانی نداریم. 

این فعال دانش‌بنیان دربارۀ امکان آماده‌سازی و ارائه این خدمات در مدت کوتاه باقی‌مانده تا اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: خدماتی که من عرض کردم به طور عادی نیز در اتاقک وجود دارد، در حال حاضر سامانۀ ما در ۲۲۰ شهر ایران اقامتگاه برای رزو در اختیار کاربران قرار می‌دهد و فعالیت اتاقک مربوط به یک بازۀ خاص نیست به همین جهت از نظر زیرساختی مشکلی جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین نداریم.

محتوای مغایر با فرهنگ عمومی، زمینه‌ساز وقوع جرم است/ خانواده‌ها سواد رسانه‌ای را جدی بگیرند
هم اکنون بخوانید

علی طالش زواری دربارۀ میزان تخفیفی که اتاقک می‌تواند تا برای زائران اربعین فراهم کند به خبرنگار برنا گفت: ما سعی داریم تا طی مذاکراتی با میزبان‌های خود، آنان را متقاعد کنیم که کمترین قیمت ممکن را دریافت کنند و برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در قبال زوار اربعین سعی داریم تا حدامکان حاشیۀ سودی برای اتاقک در نظر نگیریم و بدین وسیله کمک کنیم تا قیمت تمام شدۀ رزو اقامتگاه برای زوار امام حسین (ع) کاهش یابد

وی دربارۀ امکان ارائۀ خدمات رایگان اسکان به زوار حسینی، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه «اتاقک»  واحد ملکی برای اجارۀ کوتاه مدت در اختیار ندارد، امکان ارائۀ خدمات رایگان به زوار را نخواهد داشت؛ چرا که ما واحد شخص دیگری را به صورت کوتاه مدت اجاره می‌دهیم اما تلاش خواهیم کرد تا کمترین قیمت ممکن را به زائرین ارائه دهیم، ما در اتاقک نیز همانطور که عرض کردم برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود حاشیه سود ۹تا ۱۰درصدی معمول خود را روی قیمت‌ها اعمال نخواهیم کرد تا زوار با قیمت کمتری از خدمات اقامتگاه‌ها استفاده کنند.

وی در خاتمه درخصوص نحوۀ ارائۀ این خدمات گفت: خدمات اتاقک به صورت آنلاین ارائه می‌شود. کاربران برای استفاده از خدمات ما می‌توانند از سایت یا اپلیکیشن اتاقک (دانلود از استورهای ایرانی و سایت ما)  استفاده کنند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا وجدانی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا