دیپلماسی فرهنگی و منطقه‌ای به مستندسازان کمک می‌کند/ لزوم تعاملات جشنواره‌ای با کشورهای همسایه

محسن اسلام‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان مستند معتقد است، تعاملات فرهنگی و سینمایی در منطقه به ویژه حضور متقابل در جشنواره‌های سینمایی مهم منطقه به سینماگران ایرانی به ویژه مستندسازان کمک بسیار زیادی می‌کند.


به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ محسن اسلام‌زاده، تهیه‌کننده و کارگردان مستند، درباره دیپلماسی فرهنگی منطقه‌ای و تعاملات سینمایی با کشورهای منطقه با توجه به سفرهای رییس سازمان سینمایی به کشورهایی مانند عراق و روسیه و تاثیرات آن گفت: من معتقدم مسئولان سینمایی ما مانند سازمان سینمایی و مرکز گسترش می‌توانند امکان تعاملات سینمایی بیشتر در ابتدا با کشورهای منطقه و همچنین در آسیا را رقم بزنند و با این عملکرد فیلمسازان ایرانی را با افق‌های جدیدی رو به رو کنند.


کارگردان «زندگی میان پرچم‌های جنگی» ادامه داد: این تعاملات فرهنگی می‌تواند به تولیدات مشترک با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین کشورهایی که با ایران روابط خوبی دارند مانند روسیه و چین منجر شود. حتی ارتباطات فرهنگی و سینمایی با کشورهای دیگر به سینمای ایران فرصت می‌دهد که در جشنواره‌های مهم این کشورها حضور ویژه‌ای داشته باشد و حتی بخشی ویژه نیز در اختیار سینمای ایران قرار بگیرد که متقابلا ما نیز چنین تعاملی را با کشورهای دیگر در جشنواره‌های مهم خود می‌توانیم داشته باشیم.


کارگردان مستند «میراب» درباره اهمیت تعامل سینمای ایران در جشنواره‌های سینمایی خارج از کشور تاکید کرد: فکر می‌کنم جای چنین تعاملاتی خالی است و اگر همکاری‌های فرهنگی با کشورهای منطقه و دوست به درستی در بخش تولید و همچنین جشنواره‌ها به ویژه در حوزه سینمای مستند صورت بگیرد، بسیار به سینمای ایران و تثبیت آن کمک می‌کند و مسیر هموارتر و بهتری نیز برای مستندسازان کشور نیز شکل خواهد گرفت.

جواب انوشیروان محسنی به شیطنت خبرنگار غربی/ به رزمندگان کشورم افتخار می کنم
هم اکنون بخوانید


اسلام‌زاده در پایان عنوان کرد: قدم‌هایی که سازمان سینمایی در این یک سال و برای تحقق این دیپلماسی منطقه‌ای برداشته هرچند کوچک است اما جای امیدواری دارد و نشان می‌دهد این رویکرد در میان مسئولان سینمایی شکل گرفته اما باید بدانند که این چنین اقداماتی کافی نیست و تداوم و اجرایی کردن آن‌ها به سینمای ایران و سینماگران ما بسیار کمک می‌کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا