ثبت رکود اقتصاد آمریکا در دومین فصل پیاپی

به گزارش خبرگزاری برنا، اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی با سرعت متعادل‌تری نسبت‌به آنچه پیش‌بینی می‌شد کوچک شد. افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان تا حدی تأثیرات کاهش شدید ذخایر آمریکا را جبران کرد و ترس از رکود اقتصاد را کاهش داد.

ذخایر آمریکا ۱۸۸٫۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه اول و ۸۳٫۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش‌یافته و ۱٫۸۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کم کرده‌است. هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان ۱٫۵ درصد بالا رفته‌است. کمبود کالاهای مختلف و بالا رفتن قیمت‌ها هزینه‌کرد مردم را محدود کرده‌است.

دو‌ دوره سه ماهه پیاپی کاهش تولید ناخالص داخلی ازنظر فنی به‌معنای رکود در اقتصاد آمریکاست. اما اختلال در زنجیره‌های عرضه بسیاری از محصولات را در کارخانه‌ها یا در عرشه کشتی‌ها نگه‌داشته، محصولاتی که تا زمان راهیابی به ذخایر آمریکا در تولید ناخالص داخلی آن محسوب نمی‌شوند.

طبق گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در روز پنجشنبه، تولید ناخالص داخلی این کشور ۰٫۶ درصد در فصل بهار کاهش سالانه داشته‌است. اقتصاد آمریکا ۱٫۶ درصد در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی کوچک‌شده بود. اقتصاددان‌ها انتظار داشتند تولید ناخالص داخلی این کشور با یک نرخ ۰٫۸ درصدی کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

وکیلی: مجوزی برای انتقال آب خزر صادر نشده است/انتقال آب در حد طرح مطالعاتی است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا