افشاگری‌های جدید کوشنر از پشت صحنه توافق عادی‌سازی روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی

داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری سابق آمریکا در کتاب جدید خود به افشای جزئیات مربوط به توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و مراکش پرداخت.


به گزارش ایلنا به نقل از ارم نیوز، «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در کتاب جدید خود، برخی از صحنه‌های توافق عادی‌سازی روابط مراکش و اسرائیل به موازات به رسمیت شناختن صحرای غربی برای مراکش توسط واشنگتن را فاش کرد.


این کتاب در ۲۳ آگوست توسط انتشارات «برادساید بوکز» در آمریکا با عنوان «شکستن تاریخ: خاطرات کاخ سفید» منتشر شد.


این کتاب شامل پاراگراف‌هایی درباره توافق ایجاد شده در دسامبر ۲۰۲۰ بین مراکش، ایالات متحده و اسرائیل است که کوشنر یکی از اصلی‌ترین مشارکت کنندگان در آن بود.


کوشنر در کتاب خود مراکش را کشوری با ثبات توصیف کرده است که امنیت منطقه را تضمین و از گسترش گروه‌های تروریستی مانند داعش یا بوکوحرام جلوگیری می‌کند.


وی همچنین «محمد ششم»، پادشاه مراکش را که در آوریل ۲۰۱۹ با او ملاقات کرده است، به عنوان تاجر بسیار ماهر و مردی بسیار محبوب در بین مردم کشورش توصیف کرده است. 


داماد ترامپ در این کتاب نوشته است که در طول اقامت خود در رباط با استقبال گرمی مواجه شده است که انتظار آن را نداشت، زیرا او پیش از سفر نگران برخورد سرد مراکش به دلیل فشار شدید ترامپ بر رباط برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ بود. 


وی افزوده است: «گفت‌وگوها در این سفر بر موضوع توسعه‌ها و پیشرفت‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه و همچنین شراکت استراتژیک بین ایالات متحده و مراکش متمرکز بود».

نشست امروز شورای عالی دفاع لبنان در خصوص اوضاع امنیتی
هم اکنون بخوانید


کوشنر در رابطه با به رسمیت شناختن صحرای غربی برای مراکش توسط آمریکا فاش کرد که «جیمز اینهو»، سناتور جمهوری خواه و رئیس سابق کمیته نیروهای مسلح مانع این موضوع بود اما سرانجام بین کاخ سفید و مقام مسئول در امور سیاست داخلی آمریکا مصالحه‌ای ایجاد شد که حل این وضعیت را امکان پذیر کرد. 


مشاور ترامپ نوشت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواهان یک دفتر ارتباطی نبود، بلکه خواستار افتتاح سفارت اسرائیل در مراکش بود اما این پیشنهاد از سوی ناصر البوریطه، وزیر خارجه مراکش رد شد و توافق در معرض خطر لغو قرار گرفت». 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا