سندهای مرکز اسناد دفاع مقدس سپاه در اختیار مراجعین قرار داده می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اصل سند‌هایی که وجود دارد، ثبت و اسکن شده و یا صوت‌ها به‌‌صورت دیجیتال تبدیل شده‌اند که در اختیار مراجعین قرار داده می‌شود.


به گزارش ایلنا، سردار دریادار پاسدار علی فدوی در جریان بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مخزن اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه اظهار داشت: هر سال بر تعداد آثار منتشر شده از جمله آثار چاپی، کتاب‌های صوتی که با استفاده از منابع موجود مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده‌اند، افزوده می‌شود و در معرض دید سایر افراد قرار می‌گیرد؛ در نتیجه با تولید محصولات بیشتر، طیف وسیعی از مخاطب را می‌توان از این منابع مستند بهره‌مند کرد.


وی افزود: استفاده از این سرمایه‌ها برای خیلی از کسانی که می‌خواهند راجع‌به دفاع مقدس فعالیت داشته باشند، مثمرثمر است؛ این مجموعه برای تولید آثار برتر به کارگردان‌ها، فیلم‌نامه‌نویس‌ها، نویسنده‌ها کمک کند.


جانشین فرمانده کل سپاه، مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را تداعی‌کننده زیباترین خاطرات برشمرد و گفت: در این مرکز، اسناد و مدارک زیادی از دوران دفاع مقدس موجود است و می‌توان دست‌خط‌های شهدای بزرگی را مشاهده کرد.


وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری اسناد این مرکز دست به چندین اقدام زده است، بیان کرد: در اینجا اصل سند‌هایی که وجود دارد، ثبت و اسکن شده و یا صوت‌ها به‌‌ صورت دیجیتال تبدیل شده‌اند که در اختیار مراجعین قرار داده می‌شود.


دریادار فدوی با اشاره به شهدای راوی گفت: شهدای راوی همراه و همپای فرماندهان در لشکر‌ها و در خط مقدم و در سخت‌ترین شرایط همراه فرماندهان و همانند یک رزمنده بودند؛ البته رزمنده‌ای که تفنگ نداشت، به‌ جای آن قلم، دفترچه و ضبط‌ صوت داشت.

انتقال بیمار ۷٠ ساله به بیمارستان توسط بالگرد امدادرسانی ۲۱۴ پایگاه هوایی شهید دوران شیراز
هم اکنون بخوانید


جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همه نوار‌ها و دفترچه‌هایی که یادداشت می‌کردند، باقی است؛ در واقع اگر این دفترچه‌ها وجود نداشت، گویاسازی نوارها امکان‌پذیر نبود.


در این بازدید همچنین سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و جمعی از مدیران این مرکز نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا