کسری برق تهران را جبران کردیم/ مترو پرند تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

استاندار تهران گفت: ما در تهران کسری برق حدود ۳ هزار مگاوات داشتیم و توانستیم کسری برق را با تدبیر و تغییر ساعت ادارات جبران کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن منصوری» استاندار تهران در نشست خبری خود که صبح امروز یکم شهریورماه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: حدود یکسال از فعالیت دولت می‌گذرد. ما شعار دولت مردمی را به عنوان یک خط مشی برای خودمان قرار دادیم و تلاش کردیم با ارتباط بی‌واسطه با مردم در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم و بیش از صد سفر به شهرستانهای استان تهران داشتیم. 


وی با بیان اینکه نیت و ظرفیت را بر رویکرد حل مسئله گذاشتیم ادامه داد: سعی کردیم برخی مشکلات چند ده‌ساله استان تهران را حل کنیم. رویکرد جوان گرایی را در استان تهران در پیش گرفتیم و ده سال متوسط سن مدیریت را در استان تهران کاهش دادیم. جوانان دهه شصتی و بعضا دهه هفتادی مشغول به کار شدند و این یعنی آینده نگری. 


استاندار تهران با اشاره به عملکرد استانداری تهران خاطرنشان کرد: در مجموعه استان تهران ۷۱۵ پروژه عمرانی اقتصادی و فرهنگی آماده بهره برداری است که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها است. 


منصوری تصریح کرد: ۲۶۰ درصد در اعتبار پروژه‌ها رشد داشته ایم. همچنین در افتتاح پروژه‌ها ۷۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته ایم. اسلامشهر، ری، ملارد بیشترین اعتبارات را در پروژه‌ها داشته‌اند همچنین جهاد کشاورزی بیشترین پروژه را در این ایام دارند. 


وی ادامه داد: در تهران شهرستانهای مانند پاکدشت و رباط کریم را داریم که شهرستانهای بدون بیکار هستند. ما در برخی شهرستانها نگران کمبود کارگر هستیم. بحث اصلاح ضوابط استقرار صنایع در محدوده باعث شکوفایی صنعت در استان تهران خواهد شد. ۸ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات پرداخت کرده ایم. همچنین ۱۲۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته در تهران ایجاد شده است. 

نجات خانواده بندرعباسی گم شده در ارتفاعات کوه گل سی سخت +عکس
هم اکنون بخوانید


استاندار تهران با اشاره به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۲۷۵  واحد تولیدی راکد  فعال شده‌اند ۵۹۳ طرح نیمه کاره که اغلب بخش خصوصی بوده‌اند به سرانجام رسیده اند. 


منصوری تصریح کرد: برخی کارهای زمین مانده پیگیری و اجرایی شدند. تحولات خوبی در حوزه صنعت استان تهران با این اقدامات خواهیم داشت همچنین دولت به شورای برنامه ریزی استان تهران اختیار داد که در صورت نیازسنجی به هر شهرک صنعتی ۳۰۰ هکتار اضافه کند. البته همه شاخص‌ها در این افزایش‌ها در نظر گرفته خواهد شد. 


وی ادامه داد: امتیازات ویژه به شهرستانهای محروم دادیم از جمله دریافت مجوز معافیت مالیاتی برای شهرک‌های صنعتی فیروزکوه. ۳۸ لکه صنعتی در استان تهران داریم که بدون ضابطه ایجاد شده‌اند و توسعه متوازن اتفاق نیفتاده است. با مصوبه دولت این لکه‌های صنعتی به ۳۸  شهرک صنعتی خصوصی تبدیل می‌شود. 


او ادامه داد: ما در تهران کسری برق حدود ۳ هزار مگاوات داشتیم امروز که پیک مصرف را پشت سر گذاشتیم توانستیم کسری برق را با تدبیر و تغییر ساعت ادارات جبران کنیم و تقریبا خاموشی نداشتیم البته برخی از صنایع مجبور به شب کاری شدند. 


استاندار تهران درباره عادلانه‌سازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این جراحی و رخداد بزرگ اقتصادی البته تبعاتی داشت اما همه معتقدند که اجرای این طرح برای کشور ضروری است و یک روز تاخیر برای کشور  خسران به همراه دارد.


وی درباره توسعه حمل و نقل ریلی گفت: یکی از اقدامات ما تست سرد مترو پرند بود که با موفقیت انجام شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد مترو اسلامشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

باید اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه را عمیق‌تر بیان کنیم/ همه اتفاقات علیه اکران موفق «درخت خاموش» بود
هم اکنون بخوانید


ادامه دارد…


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا